2021. augusztus 15. 13:38 - Gazz

A közelgő afgán menekülthullám margójára.

A világ elhűlve nézi, hogy milyen gyorsan omlik össze az USA által összetákolt bábállam Afganisztánban. Hiába a kétszeres létszámfölény, a légierő, a fejlett nyugati fegyverek, a kormányerők folyamatosan meghátrálnak a tálibokkal szemben, a katonák dezertálnak, rosszabb esetben átállnak az ellenséghez.

Mit lehet ebből leszűrni? Azt, hogy a demokrácia, a liberális állam nem kell az afgánoknak, vagy legalábbis nem érdekli őket. Annyira biztosan nem, hogy valamit tegyenek is érte.

Az egészben pedig az a hatalmas álszentség, hogy az az afgán fiatal férfi, aki teljesen nyugodtan jelentkezhetett volna az afgán hadseregbe, hogy megvédje a demokráciájukat a középkori állapotokat visszaállítani akaró tálibokkal szemben, nos az a fiatal férfi az pár hónap múlva már ott toporog az EU határán, hogy akkor ő innentől kezdve itt szeretne élni közöttünk, mert őt otthon politikailag elnyomják.

Sajnálnunk kéne ezt az afgán férfit? Be kellene fogadnunk? Szerintem nem. A fiatal afgán férfi pontosan tudta, hogy milyen világ jön a tálibokkal, de ahelyett, hogy tett volna ellene, megvonta a vállát, és most itt akarja magát eladni menekültként.

Egyetlen afgán sem várhatja el, hogy az ő háborújukat mások vívják meg helyettük. Lehet szövetségeket kötni, lehet átmenni gerillába, ahogy a tálibok is csinálták, de ahogy a régi közmondás tartja: Magad uram, ha szolgád nincs. Emellett ha minden változást akarónak menekülési útvonalat biztosítunk, tessék már megmondani kérem, mégis ki a fene fogja akkor magát a változást kiharcolni?

Felmerülhet az a vélemény, hogy a demokráciának ott nincs társadalmi támogatottsága. Érdekes, Akkor honnan a jófenéből kerül elő az a többmillió afgán, akik a nyugati demokráciákban szeretnének letelepedni, arra hivatkozva, hogy Afganisztán nem demokratikus állam? Nem gyerekekről beszélünk, Afganisztánból fiatal férfiak jönnek ide, mondván hogy otthon nincs jövőjük. Ami tényleg nincs, de pont azért, mert semmit sem hajlandóak tenni érte. (és ahogy kinéz, itt nyugaton sem igazán törik magukat ezért).

Az, hogy élvezzük az előnyeit az amerikai csapatok által biztosított szabadabb életformának, majd amikor kivonulnak, akkor szarunk bele az egészbe, és szökünk utánuk, az nem más mint cherrypicking, illetve élősködés. Afganisztánnak rengeteg problémája van, de ezt az afgánoknak kell megoldani. Ha változtatni akarnak, ahhoz kapnak segítséget külföldről, ha kérnek. Illetve most pont az a helyzet, hogy pénz, paripa, fegyver az van, csak éppen elkötelezett ember nincs, aki használná. Ha viszont elfogadható a tálib rendszer annyira, hogy nem akarnak harcolni ellene, akkor lehet nyugodtan otthon maradni, és nem exportálni más népek közé az afgán kultúrát.

Az írásom nem azok ellen szól, akik együttműködtek az amerikai hadsereggel. Őket szerintem az amerikaiaknak becsületbeli ügy kimenteni. Tolmácsokra, ügyintézőkre gondolok. Ott létrejött egy deal a megszálló haderővel, ami nyilván életveszélyes következményekkel jár.

De az afgán társadalomnak ez csak kis része. A többség az szép csendben figyeli, hogy bevonulnak a tálibok, és megvonja a vállát. Ezek nem szírek, akik felkeltek a mészáros diktátoruk ellen. Ezek közömbös emberek, akiknek láthatóan nincs különösebb baja a talibánnal. Nekik jó ez is. Igazság szerint másnak sem probléma, tényleg nincs is ezzel semmi gond. Simán lehet, hogy csak mi szerintünk jó az, ha a nőknek nem kell zsákruhában járni, és iskolába is mehetnek, az igazi afgán meg utálja ezt. Oké, ők így képzelik el az életüket, legyen. Az USA se szállta volna meg őket, ha nem fogadják be Oszamát annó, máig élvezhetnék a talibán nyújtotta középkori állapotokat.

Ha ez nekik megfelel, akkor szívemből kívánom, hogy tényleg éljenek úgy, ahogy szeretnének. Otthon.

mudzsahedin.jpg

 

 

260 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gazz.blog.hu/api/trackback/id/tr8116660326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élveteg 2021.08.16. 23:50:14

Itt vannak nekünk ugye a világ legbátrabb emberei jelesül Szabó Tímea Karácsony Gergely Tordai Bence stb akik dacolva az Orbán pokoli diktatúrájával halált megvető bátorsággal felvonultak a prájdon Namost megmutathatnák Ezek hatalmas bátorságú emberek elutazhanának Afganisztánban ( a Szabó Tímea már ugyis keverte ott a szart ) tarhatnának például érzékenyítő tréningeket szívárványügyben a taliboknak

birka menet 2021.08.16. 23:53:02

@Kampfer:

Nem árt fidesznácikám ha jól megfigyeled most az afgán helyzetet, mert a szitu 2022-ben ugyanez lesz: a fidernyák orbán vezéred már rég külföldre menekült a választási eredményt mehallva, de még mindig jönnek az M1-en a hirhedt uszitó beszédei, mintba még mi dig a magyar bunjerjében lenne. Aztán amikor ti kisfidernyákok rájöttök, hogy a gazdátok elmenekült, akkor fejvesztve rohantok a Déli pályaudvarra, hogy felkapaszkodjatok a felcsúti kisvonatra, hogy ti is azzal menrküljetek el Putyinhoz.

CoolKoon 2021.08.16. 23:54:56

@Örömhernyó: "Kenyéradóim ázsiaiak, nem Magyarországon élek, a 2000-es évek óta nem szavaztam Magyarországon. Jellemző rád, hogy személyeskedsz, de még ez se talált be." - Milyen érdekes, hogy az ázsiai kenyéradóid meg a külföldön tartózkodásod ellenére a szóhasználatod meg a "véleményed" a megszólalásig hasonlít pártunk és kormányunk fizetett trolljainak "véleményéhez". De gondolom, ez biztos csak véletlen egybeesés...

"Magyarországon nem hogy dolgozhatnak, tanulhatnak a nők, de egyenesen muszáj nekik, ha meg akarnak élni." - Ez mit sem változtat azon az aprócska tényen, hogy a Fideszre szavazó (vidéki, suttyó) tömegek szerint a nők felelős állásokba helyezése csak amolyan úri huncutság, pesti hóbort. Tudják ezt a Lendvay utcában is nagyon jól, pontosan ezért eresztenek meg néha egy-egy nőket megalázó megjegyzést, és ezért rúgnak bele a szingli nőkbe ott, ahol tudnak.

"Annyi női miniszter vagy államtitkár, amennyi Orbán alatt volt és van, sose volt Magyarországon." - Jaj ugyan már! Hagyjuk ezt!

"De azért Magyarországon jobboldali, vezető politikusnők is járhatnak picsanadrágban, bikiniben, karriert építhetnek." - Ja. Épp csak menedzserek nem lehetnek, meg úgy általában bármiféle műszaki pozíciókból is kinézik őket. De igazából a leggusztustalanabb mégis továbbra is az az undorító ("biztosan provokálta"/"biztosan azért, mert >úgy< öltözött" stb. típusú) áldozathibáztatás.

"Magyarország nem az ígéret földje, de azért Afganisztánnal össze se lehet vetni." - Én nem azt mondtam, hogy Mo-n hasonló a helyzet, mint Afganisztánban, épp ellenkezőleg. Viszont ettől még Mo-n jelenleg nem jó szingli nőnek lenni, és ezt mindenki tudja.

"ő javasolta, hogy a nők tartsanak karnyújtásnyi távolságot a támadóktól" - A hülyeségnek nincs neme.

"Holott a magyar társadalom pont hogy elítélte a nők migránsok általi zaklatását." - Elítélte...nem a főni mondta egyszer, hogy ne azt nézzék, amit mond, hanem amit tesz? És bizony amit tesz, az egyre több nő életét keseríti meg Mo-n.

"A kínaiak nem akarnak politikai vonalon változást erőltetni sehol." - Látom, még mindig nem érted: bizniszelni csak olyanokkal lehet, akik tartják magukat legalább valamilyen minimális játékszabályokhoz. Na ez az ami a tálibokra (és egyéb szedett-vedett, harmadik világbeli vérszomjas diktatúrákra) NEM jellemző.

"nemzetközileg el lesznek ismerve, lesz egy kis gazdasági fejlődés ott" - Még egyszer: ezt azt feltételezi (naivan), hogy a tálibok nem fognak a (napokon belül esedékes) hatalomra kerülésük után eszetlenül gyilkolászni.

"a kínaiak Afrikában is bőkezűen osztogatják az ajándékokat, eddig sehol se sültek fel ezzel" - Aham. És olyan diktatúráknak is osztogatták az "ajándékokat", akik a nyílt utcán lőnek agyon/fejeznek le MINDENKIT, aki csak egy kicsit is unszimpatikus számukra, vagy akár csak tobzódnak az erőszakban (pl. Boko Haram)?

"Amerika meg szügyig eladósodott a 20 évnyi afganisztáni háborúzással." - Ez igaz, de nem véletlenül figyelmeztetett minden szakértő, hogy ez NEM fog jól elsülni...

"Szerintem a kínai stratégia szerencsésebb mindenkinek." - Szerencsésebb lenne, ha működne. Csak attól tartok, hogy nem fog. Ahogy jó eséllyel az orosz se.

"Magyarországról elvitték az embereket, ezért néptelenedett el az Alföld." - Ez nem igaz. Az ostoba magyar nemesek által az elfoglalt területeken végzett dupla adózás miatt néptelenedett el az Alföld. Paradox módon még azok a peremvidékek is jobban jártak, ahova a törökök portyázni jártak.

birka menet 2021.08.16. 23:56:21

@élveteg:

Agyilag kiskorú 69 éves fidernyákom, orbán gazdád megengedte már, hogy felvilágositsanak a ceccről? Vagy még további 10 évig gyerekvédeni akar?

CoolKoon 2021.08.16. 23:56:23

@jancsi_3: Még, még, még, még, még, ennyi nem elég :D

birka menet 2021.08.17. 00:02:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mi van bulgár pedó, három napig a szinedet se láttuk, csak tán nem utalt Putyin gazdád ma néhány rubelt, oszt újra fussa a net caféra?

Matyika Ápolója 2021.08.17. 00:07:51

@CoolKoon: "a megszólalásig hasonlít pártunk és kormányunk fizetett trolljainak "véleményéhez""

Légyszi linkelj már valami megbízható oldalt, hogy Magyarországon fizetnek a kormánypárti trollkodásért :D

Szánalmas ez bazdmeg hogy az o1g-től már semmit nem bírsz látni. Orbánnak elég lenne annyit mondania, hogy tilos a Dunába ugrani, elintéznétek ti magatokat :D

Örömhernyó 2021.08.17. 02:44:03

@jancsi_3: Brendel Matyika megtalálta ezt a blogot is. A captcha se segít ellene! Ez szörnyűbb hír, mint a tálib hatalomátvétel Afganisztánban. Elvesztünk!

Örömhernyó 2021.08.17. 02:59:58

@CoolKoon: "bizniszelni csak olyanokkal lehet, akik tartják magukat legalább valamilyen minimális játékszabályokhoz" - a helyzet az, hogy egy diktatúrával sokkal könnyebb tartósan bizniszelni, mint egy 4 évente váltakozó pártállású, összetételű kormánnyal, parlamenttel.
Pont ezért a britek, amerikaiak se akarják a velük bizniszelő országokban a diktátorokat, uralkodókat elmozdítani. Szaúd-Arábia, Jordánia, korábban a dél-amerikai hunták.
Az Orbán-rezsim is nagyon megfelel így a német gyáriparnak, finánctőkének, nekik jobb egy diktátorral lepaktálni, mint 4 évente változó kormányokhoz alkalmazkodni.

"nem véletlenül figyelmeztetett minden szakértő, hogy ez NEM fog jól elsülni." - Nyugaton valójában mindenki ujjongott amikor Afganisztánt és Irakot lerohanták az amerikaiak és csatlósaik. A BBC és CNN gyűlöletkampánya alapozta meg az összes 9/11 utáni háborút, ők bizonygatták, hogy Szaddamnak tömegpusztító fegyverei vannak. Tudod ki szólalt fel az iraki és afgán háborúk ellen? Alex Jones. Akit kikiáltottak emiatt őrültnek.

Örömhernyó 2021.08.17. 03:12:16

@Boldeone Bull: " összesített adat 2011 októbere és 2019 szeptembere között 778 milliárd dollár, amit kiegészít a USAID és más kormányintézmények 44 milliárdos kiadása rekonstrukciós projektekre. Az Egyesült Királyság és Németország 30 milliárd, illetve 19 milliárd dollárt költött el Afganisztánban, a NATO összesen 72 milliárdot."
Előtte meg kb èvi pár milliárd"

Azt ugye tudod, hogy hazudsz? Te a USAID költségeit nézed csak. A teljes háború költségeire keress rá. Ja, ehhez angolul kéne tudni alap szinten. Belinkelem.
Trillió dollárokról van szó. Kéttrillió. 2×10¹⁸.

Várj, itt a link:

"De, ha Ázsiában èlsz, tèged mennyiben zavar, hogy az USA mennyit költ háborúra? Egy ország a saját pènzèben soha nem mehet csődbe , szinte korlátlan a pènznyomtatasi lehetősèg!"

Amerika a legfontosabb ország még mindig, ha az amerikai gazdaság, költségvetés meginog, akkor az egédz világ szív. Én egy ázsiai országban élek, ami ezer szállal kötődik az amerikai gazdasághoz.
Amerika népének lesz nagyon rossz, és ezzel a világnak. Háborúk helyet az amerikai emberek problémáit kellene megoldani, nem afgán iskolákat kellene építeni, hanem az amerikai városokat kellene élhetővé tenni (Detroit, Chicago, Baltimore), lehetőséget adni amerikai fiataloknak a felemelkedésre.

" Mint muszlim-tálib -barát amerikaellenesnek nem annak kellene örülnöd ha az USA minèl hamarobb összeomlik ?"
Nem vagyok Amerika-ellenes. Dolgoztam Amerikában, most is dolgozom amerikai cégeknek, amerikai munkatárssal itt Ázsiában. Ha Amerika észhez térne és nem a kilátástalan háborúkba öntené a pénzt, az maguknak az amerikaiaknak is jobb lenne. Persze az amerikai politikai elit össze van fonódva a hadiipari cégekkel ezért kellenek a háborúk, ez nekik jó üzlet.
Nem vagyok muszlim és tálib-barát. Én nem akarom azt a kultúrát ott, ahol élek, de Afganisztánban az a hagyományos kultúra, engedni kell, higy úgy éljenek. Nem kellene erőszakkal bevonulni oda és szétlőnibaz országot, csak mert nekünk nem tetszik. Persze a hadiipar ebből profitál... Ezért indult a háború.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2021.08.17. 03:17:26

@Indriq: Azon kívül, hogy lassan a legerősebb gazdasági hatalommá váló Kínával ne álljunk szóba, mert csúnya dolog, akkor mit szólsz, a hivatalosan az elnökük szerint is rasszista elnyomó USA-hoz? Velük sem kellene akkor már "parolázni"!

Örömhernyó 2021.08.17. 03:32:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: @Boldeone Bull:

Amerika nemzeti szinten 14. helyen rangsorolt egyeteme szerint:

watson.brown.edu/costsofwar/figures/2021/human-and-budgetary-costs-date-us-war-afghanistan-2001-2021

Bizony trilliók ezek angolul, magyarul billiárd. Nem készpénz ez, hanem hitel, eladósodás.

watson.brown.edu/costsofwar/figures

Akármennyire durvának tűnik, ennyit költött csak Amerika az Afganisztán elleni háborúra. A német, spanyol, francia, magyar, brit stb. költés ebben nincs benne!

www.forbes.com/sites/hanktucker/2021/08/16/the-war-in-afghanistan-cost-america-300-million-per-day-for-20-years-with-big-bills-yet-to-come/?sh=3763911a7f8d

apnews.com/article/middle-east-business-afghanistan-43d8f53b35e80ec18c130cd683e1a38f

"Estimated amount of direct Afghanistan and Iraq war costs that the United States has debt-financed as of 2020: $2 trillion.

Estimated interest costs by 2050: Up to $6.5 trillion.

THE WARS END. THE COSTS DON’T:

Amount Bilmes estimates the United States has committed to pay in health care, disability, burial and other costs for roughly 4 million Afghanistan and Iraq veterans: more than $2 trillion.

Period those costs will peak: after 2048."

Igen, trillió dollárokról van szó amerikai angolul, (magyarul billiárd), a következő generáció amerikai adófizetői fogják fizetni az afgán kaland árát. Mert az egész hitelből van finanszírozva. A gazdasági összeomlás elkerülhetetlen lesz.
Mindezt miért? Hogy egy pöcegödör országban rendet csináljanak, amit a helyiek se akartak és egy hét alatt visszaállították a tálib uralmat. MegaLOL!!!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.17. 06:44:47

@Örömhernyó: Butus vagy, no. Először is, az angol trillion az a magyar billiónak felel meg, ami 10 a 12.-en, vagyis 12 nulla. Nálad pedig 18 nulla áll. Csak 6 nagyságrendet tévedtél.
Igazi sötét vagy. Az hogy elbaszol valamit, mert nem vagy jártas a matekban, nincs annyi kritikai érzéke hogy felfogd hogy itt valami nem stimmel, az egy dolog. De rád szólnak hogy hülyeséget írtál, hogy az össze 22 ezer év világ GDP-je lenne és még akkor is erősködsz, az a hülyeség teteje.
Hogy tanulj egy kicsit! Tíz 6ványai.
hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%ADz_hatv%C3%A1nyai

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.17. 06:46:53

@Örömhernyó: Ugyan már! Csak annyit csinált hogy tíz percenként okád. Azzal a folyamatos beszélgetést nem tudja zavarni.

almaza 2021.08.17. 08:08:09

@Péter 2: Nalad a pont. A poszt egy hippokrata uzenet a kenyelmes nyugatrol szokasos magyar itelkezo stilusban.

midnight coder 2021.08.17. 08:08:30

@birka menet: Az afgán szélsőséges nem a semmiből jön, és nem támogatás nélkül tud olyan hatékony lenni. Őt a helyi polgárság termeli ki, és az támogatja. Az ottani kultúra támogatja. És az ottani polgár pedig az ottani kultúrában nő fel. Nyilván van kivétel, de tömegesen nem fognak eltérni. Mint ahogy ha veszel 1000 magyar polgárt, úgy 990 hosszabb távon kb hasonlóan fog viselkedni. Lehet jobbos vagy balos, de az alapvető viselkedési formái azonosak lesznek, pláne hosszú távon. 50 évesen már kevés a punk.

midnight coder 2021.08.17. 08:10:35

@almaza: A kényelmes nyugat egy felvilágosodás után lett ilyen. És jó alaposan megküzdött ezért. Ez a felvilágosodás viszont abban a jt.

midnight coder 2021.08.17. 08:12:20

@midnight coder: a kultúrában elmaradt. És ha tömegesen importálsz onnan polgárt, itt is elveszhet.

almaza 2021.08.17. 08:14:25

@Diesunddasda: Igy van. Eleg nagy baromsag posztot irni errol nulla terep/elet tapasztalattal, alacsony EQ val es az empatia teljes hianyaval

belekotty 2021.08.17. 08:44:09

@Örömhernyó: Van billió, meg billiárd. A kettő között van különbség. Az angol trillion nem a magyar billiárdnak felel meg, hanem a billiónak. Ezerszeres az eltérés a billió és a billiárd között. Ha annyit időt töltöttél volna matekkal, mint biliárdozással, tudnád. De tényleg jellemző, rádszólnak hogy tévedtél, de erősködsz tovább.

Örömhernyó 2021.08.17. 09:20:38

@belekotty: Szóval elolvastad az angolnyelvű kimutatást, kutatást a 9/11-et követő amerikaiak által indított háborúk költségeiről.
6.4 trillion angolul. Tudod mit? Le se kellett volna fordítanom. Az a lényeg, hogy ezt a következő 2-3 generáció se fogja tudni visszafizetni Amerikában. Közben a történelem legnagyobb vagyonnövekedését könyvelhették el az amerikai hadiipari cégek és milliárdos tulajdonosaik. Ez a lényeg.

Az egyik félkegyelmű meg USAID kiadásait posztolta itt kommentben, mint a háború költségeit. LOL!

nemecsekerno_007 2021.08.17. 09:26:13

@jancsi_3: Megint rohamod van puhatestű?!?!

Weißkopf 2021.08.17. 10:43:28

Gyáva népnek nincs hazája. Van úgy 40 millió afgán, közülük hányan menekülnek? Talán 100 ezren. A többi marad, vagyis a t

Weißkopf 2021.08.17. 10:45:52

a többséget nem izgatja, demokráciában vagy a saria alatt tengődik-e. El kell fogadnunk, ez az ő döntésük.

Örömhernyó 2021.08.17. 11:59:32

@Weißkopf: Azt mindenki hajlamos elfelejteni, hogy a tálibok is afgánok.
Az iszlám hosszú évszázadok óta jelen van ott, saria jog szerint éltek mindig is. Az iszlám jog uralma nem a tálibokkal kezdődött, ők csak egy fegyveres csoport, akiket annak idején az amerikaiak szerveztek meg, hogy a szovjetek ellen harcoljanak.
Az, hogy az afgán nép 1 hét alatt elsöpörte az amerikaiak által helytartónak megtett bábkormányt, azt mutatja, hogy az afgán nép nem kér a nyugati liberális demokráciából.

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Angolul trillion. Magyarul fogalmam sincs ezekről.
6.4 trillion angolul, vagy 6,4 billió dollár magyarul. A lényeg, hogy ennyi csak a háború költsége, csak Amerikára nézve. Mi az eredmény? Egy korrupt kormányt 1 hét alatt megdöntöttek a tálibok, a népfelkelés. A tálibok ugyanis az afgán népből kerülnek ki.
A világ kevésbé biztonságos hely, mint 20 éve volt. A színes forradalmak és a demokráciaexport szétzilálták a Közel-Keletet (Szíriát, Irakot, Afganisztánt, Szudánt, Szomáliát, Jement, Líbiát), Ukrajnát.
Most azon mesterkedik az amerikai vezetés, hogy Észak-Koreát és Fehéroroszországot hogy borítsák lángba.

Kotit 2021.08.17. 12:08:57

Az volt már (jancsi miatt nehéz végigolvasni), hogy a tálibok épp intézik Orbánnak a 2/3-ot?

CoolKoon 2021.08.17. 12:21:45

@Matyika Ápolója: "Légyszi linkelj már valami megbízható oldalt, hogy Magyarországon fizetnek a kormánypárti trollkodásért :D" - Kérdezd Roggyant Tónit, ő biztosan szívesen eligazít....

"Szánalmas ez bazdmeg hogy az o1g-től már semmit nem bírsz látni. Orbánnak elég lenne annyit mondania, hogy tilos a Dunába ugrani, elintéznétek ti magatokat :D" - Ami azt illeti, ugrottam már a Dunába párszor, és még mindig itt vagyok :D Amúgy meg hiába erősködsz, a szóhasználat MINDIG elárulja az összes Fideszes trollt, ezt egyszerűen nem tudjátok elhazudni...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.17. 12:33:25

@Matyika Ápolója:

Természetesen bérkommentelás létezik. Leginkább a kereskedelemben, de a politikusok is használják ma már.

Bértroll viszont biztosan nincs.

Argus_ 2021.08.17. 12:45:40

Talál sokaknak új, de a világon élő 2 milliárd muszlim 99%-a nem akar a saria szerint élni. Tisztelik az iszlámot, betartják tanításait, elfogadják a Koránt ... stb, stb, de mindennapjaikban nem kérnek a középkori sariából, amely mollák (vallási vezetők) döntenek mindenben.

sírjatok 2021.08.17. 12:52:08

@CoolKoon: @CoolKoon: "Kérdezd Roggyant Tónit, ő biztosan szívesen eligazít...."

Én téged kérdezlek. Azt állítod, hogy itt pénzért trollkodnak emberek, és ezért nem vagy hajlandó törődni a véleményükkel. Hol van erre a bizonyíték? Eleve szerinted ki a fasz fizetne azért, hogy egy noname blogon lenyomozhatatlan nickek anyázzák egymást? Ki nyerne ezen bármit? Ha senki, akkor mi a faszért fizetne ezért bárki?

Az meg nem troll bazdmeg, aki neked ellent merészel mondani, az egy másik ember egy másik véleménnyel.

sírjatok 2021.08.17. 12:54:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: lehet hogy van bérkommentelés, de akkor az a facebookon meg a twitteren, ahol százezrek látják. Bérkommentelni meg propagandát folytatni ott éri meg, ahol nagy a láthatósága és sok a bizonytalan. Annak semmi értelme nincs a világon, hogy a lövészárokban a másik oldalon lövöldözőt próbáld győzködni, nulla az esély hogy sikerülni fog.

Kampfer 2021.08.17. 13:02:50

@Argus_: A jelen poszt Afganisztánt tárgyalja. Egy kb. negyvenmilliós közösséget. Nagyjából 50-55 ezer fegyveres tálib felkelőről beszélhetünk, akik elintézték, hogy mostantól a cimboráik mondják meg, hogy merre van az arra. Leginkább kézifegyverekkel és alegységek harcát támogató könnyűfegyverzetű járművekkel, kézi páncéltörőkkel vannak felszerelve.
Velük szemben állt egy több, mint 300 ezres afgán haderő, amellyel a kormány rendelkezett. Profin fölszerelt haderő tüzérséggel, logisztikával, gyalogsággal, páncélozott erőkkel és helikopterekkel. Ezekre az elmúlt majd' 20 év során folyamatos képzést, logisztikai támogatást és üzemeltetést is kaptak. Nos, az eredmények immár ismertek. Jó eséllyel van igazság abban, amit írsz, azonban a fent említettek és az események nem azt igazolják, hogy az a társadalom olyan nagyon ellenkezne a sarijával, a mollákkal és az általuk képviselt társadalmi berendezkedéssel. De javíts ki, ha tévedek...!
Kamp.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.17. 13:28:50

@sírjatok:

A győzködés mindig a semleges többségre irányul. Pont ahogy a keerskedelemben. A Pepsi nem a Coca Cola fanatikus híveit akarja meggyőzni, hanem azokat, akiknek nincs erős prefernciájuk a szénsavas üdítők terén.

Ezért ilyen siker a Google és a FB: képesek célzottan hirdetni.

Argus_ 2021.08.17. 13:43:07

@Kampfer: Az Afganisztánban élő népek (pastuk, tádzsikok, üzbégek, hazarák, türkmének) olyan mély elmaradottságban élnek az afgán hegyvidék elszeparáltságában, mely ritka még az iszlám világban is. EZEN A HELYEN a saríja valóban alternatíva lehet. Nem véletlen, hogy egyedül itt alakult ki a mai napig olyan berendezkedés, mely alapjának tekinti ezt a középkori törvénykezést.

Kampfer 2021.08.17. 14:01:31

@Argus_: Ebben igazad van. De azt hiszem, mindez nem mond ellent mindannak, amiről magam is és a poszter is írt. Sajnálom, hogy ami számodra és poszter számára és még nem kevés ember számára világos, mégis ekkora politikai-katonai baklövéseket tud mégis generálni.
Kamp.

midnight coder 2021.08.17. 14:32:22

@Argus_: Azért van pár másik ország is ahol a saria a törvénykezés alapja: Irak, Irán, Szaúd Arábia, stb.

Örömhernyó 2021.08.17. 15:07:55

@Argus_: Az iszlám világban azért elég elterjedt a saría alkalmazása, szaúdi, iráni, jemeni példák tömege mutatja, hogy nem ördögtől való ez. Hanem Allahtól való.
Nem kell messze menni vallási jog alkalmazásáért, Izraelben a családjog teljesen a zsidó vallásjogon alapul, mégse hisztizik a liberált Nyugat, hogy jaj patriarchátus, meg szegény nők.
Sőt, Amerikában teljes nagyvárosi negyedeket népesítenek be ortodox zsidók, akik durvábban korlátozzák a nők jogait vallási jogi alapon, mint a mohamedán világ nagy részében a muszlimok. Szaúd-Arábiában tanulhatnak egyetemen a lányok, ortodox zsidóknál ez elképzelhetetlen.

Örömhernyó 2021.08.17. 15:15:38

@Argus_: Úgy tűnik a tálibok néppártosodnak, cukiskodnak, szelidültek az utóbbi években.
Láthatólag egy működő országot akarnak most építeni, gondolom látták milyen sorsra jutott az Iszlám Állam, a lehetséges nemzetközi elismerés reményében mainstreamesednek, mérséklődnek a tálibok. Kína is bejelentkezett egy nagy fejlesztési, pénzügyi ajánlattal, ennek feltétele az, hogy ne legyen egy kiszámíthatatlan pöcegödör az ország.

Amnesztia a kormányzati tisztviselőknek:

index.hu/kulfold/2021/08/17/talib-altalanos-amnesztia/

Női műsorvezetőnek nyilatkozgat a tálib szóvivő:

index.hu/kulfold/2021/08/17/afganisztan-nok-hozzaallas/

Úgy tűnik indokolatlan a migránsáradat, megint csak az lesz, hogy gazdasági előnyök reményében indulnak el a szerencsét próbálni akarók, de valójában semmi elől nem kell menekülniük.

Örömhernyó 2021.08.17. 15:16:55

@jancsi_3: Matyi, el lesz kenve a szád, aztán majd sírsz, mint általában szoktál. Viselkedj ember módjára! Te selejt.

CoolKoon 2021.08.17. 15:48:46

@jancsi_3: Kapálózz még :D :D :D Mekkora megszállottság kell ahhoz, hogy egész nap nyomasd ezt :D

CoolKoon 2021.08.17. 15:58:08

@Örömhernyó: "a helyzet az, hogy egy diktatúrával sokkal könnyebb tartósan bizniszelni, mint egy 4 évente váltakozó pártállású, összetételű kormánnyal, parlamenttel." - Ez egy hatalmas nagy baromság, amit tényleg csak a Fideszes trollok állíthatnak szent "meggyőződéssel". A diktátorok többségével épphogy NEM jó üzletelni, mert kiszámíthatatlanok, ergo bármikor megtörténhet, hogy a kannibál törzsfőnök karóba húzza a "követeket", ha olyanja van.

"Pont ezért a britek, amerikaiak se akarják a velük bizniszelő országokban a diktátorokat, uralkodókat elmozdítani." - Azért nem akarják per pillanat elmozdítani őket, mert eddig megbízható üzleti partnerek voltak. De ettől még ez egyik napról a másikra megváltozhat.

"Az Orbán-rezsim is nagyon megfelel így a német gyáriparnak, finánctőkének, nekik jobb egy diktátorral lepaktálni, mint 4 évente változó kormányokhoz alkalmazkodni." - Ez egy bizonyos szintig így van, de eljön az a pont, amikor már túl sok a szar...

"Nyugaton valójában mindenki ujjongott amikor Afganisztánt és Irakot lerohanták az amerikaiak és csatlósaik." - Egy fenét! Irak lerohanásakor kizárólag Dubya és a hozzá hasonlóan ostoba sleppje (meg bűntársaik) ujjongtak, más nem. A sajtó legfeljebb hallgatott, mivel Bushék bekamuzták a tömegpusztító fegyvereket, ami miatt nem igazán tudtak nyíltan ellenkezni. Nagyon jól emlékszek az iraki háborút megelőző időszakra és kommunikációra.

"A BBC és CNN gyűlöletkampánya alapozta meg az összes 9/11 utáni háborút, ők bizonygatták, hogy Szaddamnak tömegpusztító fegyverei vannak." - Ez akkora baromság, mint ide Lacháza.

"Tudod ki szólalt fel az iraki és afgán háborúk ellen? Alex Jones. Akit kikiáltottak emiatt őrültnek. " - Még egy hazugság; sokáig fogsz hazudozni még? Alex Jones előtte és utána is hagymázas összeesküvés-gyáros volt, akinek előtte és utána is legalábbis igencsak ciki, sőt, egyenesen eszement tartalmú megnyilvánulásai és nyilatkozatai voltak.

CoolKoon 2021.08.17. 16:04:10

@sírjatok: "Azt állítod, hogy itt pénzért trollkodnak emberek" - Nemcsak itt, hanem az összes politikával foglalkozó webes felületen.

"ezért nem vagy hajlandó törődni a véleményükkel" - Nem. Azért nem vagyok hajlandó törődni a véleményükkel, mert olyan egészen egyszerűen nincs nekik, vagy ha van is, nem azt írják le. Ostoba lózungokkal meg unalomig ismételt pártszólamokkal pedig értelmetlen és fölösleges vitatkozni.

"Eleve szerinted ki a fasz fizetne azért, hogy egy noname blogon lenyomozhatatlan nickek anyázzák egymást? Ki nyerne ezen bármit?" - Erre a legjobb ellenpélda maga Putyin elvtárs, akinek egy egész trollfarmja van erre a célra.

"Az meg nem troll bazdmeg, aki neked ellent merészel mondani, az egy másik ember egy másik véleménnyel. " - Még egyszer: NEM azzal van a baj, ellentmondanak nekem, hanem ahogy ezt megteszik. Ebben a szóhasználattól kezdve a véleményeken át a "megfelelő" külpolitikai irányultságig minden benne van. Nem az enyémtől eltérő véleménnyel van a baj, hanem azzal, hogy ez a "vélemény" az esetek 99%-ában úgy hangzik mintha teszem azt Gulyás Gergely szájából hangzott volna el. NPC-kkel pedig fölösleges vitázni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.17. 16:08:45

@CoolKoon: Megpróbálja eljátszani, hogy működik még a scriptje. Én is élvezem a vergődését. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.17. 16:14:35

@Örömhernyó: Sikerült már a trilliont lefordítanod? És a matek megy már? :-))

CoolKoon 2021.08.17. 16:18:54

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Hát igen, az időpontok nem hazudnak :D :D :D De azért azt is jó látni, hogy valójában mennyire nem ért a programozáshoz sem, mivel sosem láttam még csak a nyomát sem semmi magasabb szintű trükközésnek.

Örömhernyó 2021.08.17. 16:33:14

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Sikerült, de teljesen felesleges lefordítani, angolul olvasd el a háborús költségekről szóló adatokat. Akkor nem zavar a szarmagyar matematikai nyelvezeted.

Trillion angolul. Magyarul billió.

apnews.com/article/middle-east-business-afghanistan-43d8f53b35e80ec18c130cd683e1a38f

Csak a költségek kamatterhe 6,5 billió dollár 2050-ig.
Szerinted ezt mi fogja megfizetni?
Egész Amerikában lehetett volna ebből ingyenes felsőoktatást és egészségügyet adni az embereknek, megszüntetni a hajléktalanságot és még egy Big Mac-re is futotta volna a maradékból.

A legnagyobb felfelé irányuló vagyonmozgást hozta ez a háborús 20 év. Hogy még te is értsd, ezt az jelenti, hogy rengeteg középosztálybeli lecsúszott, a gazdagok még gazdagabbak lettek. A szupergazdagok meg adómentességet, adócsökkentést kaptak.
És tökmindegy ki volt épp az elnök, mind tolta ezt a hülye háborús politikát, növelte a kiadásokat, az adósságot.

Most mindenki azon siránkozik, hogy mi lesz Afganisztánnal. Holott a valódi kérdés az, hogy mi lesz most Amerikával. Afganisztánban nem lesz gyökeres változás, eddig is a tálibok éd a klánok rendezték az életet, közigazgatást az egész országban pár nagyváros kivételével. Az átlag afgán élete nem sokat változik, Afganisztán jelentéktelen lesz továbbra is nemzetközi szinten.
De Amerika ebbe a háborús kudarcba és eladósodásba bele fog remegni. És nem a milliárdosok fogják megfizetni ennek az árát.

Örömhernyó 2021.08.17. 16:46:43

@CoolKoon: Alex Jonest akkoriban tartóztatták le, mert Bush és az iraki háború ellen tüntetett. Alex Jonesnak többször volt igaza, mint a vezető politikusoknak.
Volt még valaki, aki a háború ellen szavazott és szólalt fel: Bernie Sanders.

Tony Blair máig farkát behúzva kénytelen bocsánatot kérni lépten-nyomon, mert tolta a tömegpusztító fegyveres hazugságot.

A valóság téged látom nem zavar.

youtube.com/watch?v=UcWs4TFSjrY

youtube.com/watch?v=YNOWeUH1PDk

Örömhernyó 2021.08.17. 17:41:49

@jancsi_3: Mátyás, pihenj le, rád férne. Erre a hülyeségre pazarlod az életedet. Nincs senkid, nem hagysz magad után semmit, csak ezeket floodokat a blogokban. Tudom, az életnek nincs objektív értelme, de talán elgondolkozhatnál, hogy ez-e a lehető legjobb eltöltése az életednek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.17. 18:26:28

@ikaljan:

"Az, hogy ti a nemzetbiztonságot összekeveritek a szaremberséggel, és a hazaárulással, arról nem tehetek."

Attól még senki nem lesz szar ember vagy hazaáruló, ha nem tetszik neki az illegális - vagy az EU által legalizált - tömeges bevándorlás.

"Egyébként pedig az az afgán, aki most menekülne el Afganisztánból, bajosan gyilkolt le bárkit is Európában. Ez meg szimpla tény."

Ahogy az is szimpla tény, hogy azok sem öltek korábban európai embert, akik aztán Európába bevándorolva mégis megtették azt.

Az iszlám egy igen erőszakos vallás. Fizikailag és lelkileg egyaránt. A negatív hatása alól az sem tudja kivonni magát, aki nem fanatikus hívő, vagy legalábbis nem annak indult. Talán ezért radikalizálódik a 2. vagy a 3. generáció itt Európában.

A Bibliában - inkább csak az Ószövetségben - is vannak véres részek, amelyeket az Új Testamentum gyakorlatilag felülírt. Maga a katolikus egyház is megszelídült, a többi keresztény egyház meg már eleve nem is úgy indult.

Ebből következően felelőtlenség ellenőrizetlenül és tömegesen beengedni iszlám vallásúakat Európába.

CoolKoon 2021.08.17. 18:46:41

@jancsi_3: Találós kérdés: milyen mértékű téboly kell ahhoz, hogy a fentieket kézzel beírogasd, minden órában háromszor, csak azért, hogy megpróbáld elhitetni másokkal, hogy befuccsolt a "csodaszkripted"? :D :D :D

Gazz 2021.08.17. 19:24:55

Srácok, egy rakat kommentet kiszedek innen a végéről, csak egymás anyázzátok, ennek nincs értelme.
Brendel meg természetesen repül, kezdheti a kézimunkát előlről. Nekem három kattintás kivágni innen. :-D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.17. 19:41:01

@Gazz: És tudod mekkora meló volt ez neki a recaptcha mellet? :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.17. 19:47:58

@Örömhernyó: Mondtam már az angol trillion az a magyar billió.
millió 1 E+6
milliárd 1 E+9 angol billion
billió 1 E+12 angol trillion
billiárd 1 E+15
trillió 1 E+18
Te 18 nullát írtál oda, 2 E+18-at, holott az USA katonai költségvetés évente kb 7 E+11. 700 milliárd dollár. Ezek között majd 7 nagyságrend, vagyis 10 milliószoros eltérés van.

Kampfer 2021.08.17. 19:51:12

@Gazz: Amit az ikaljan kapott, abban bőven ott volt a lényeg! Azt azért hagyhattad volna. Mellesleg ő pontosan azt testesíti meg, amiről te magad is írtad a posztot!
Üdv: Kamp.

Sir Gombóc 2021.08.17. 20:52:24

@Gazz: helyes, akkor a foglalkozás elérte a célját.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.17. 21:29:32

@Gazz:

"Brendel meg természetesen repül, kezdheti a kézimunkát előlről. Nekem három kattintás kivágni innen."

Persze, de van neki kisezer nickje. Egyiket letiltod, folytatja a másikkal.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.17. 21:42:06

"Közel harmincmillió forintnak megfelelő összeget kap Svédországban egy férfi, akit szexuális erőszak miatt ítéltek el úgy, hogy közben még kiskorú volt – írja a svéd Expressen nevű lap.
A szíriai bevándorló férfit fivérével együtt ítélték el még 2018-ban a malmői körzeti bíróságon,
EMBERRABLÁS, NEMI ERŐSZAK, ZSAROLÁS ÉS LOPÁS VÁDJÁBAN TALÁLTÁK BŰNÖSNEK ŐKET,
amiért két nőt is megerőszakoltak Malmőben 2017 tavaszán, közülük az egyiket elrabolták, bezárták egy pincébe, rendszeresen verték és megerőszakolták, miközben fegyverekkel fenyegették."

index.hu/kulfold/2021/08/17/kiskoru-volt-ezert-karteritest-kap-a-szexualis-eroszakot-elkoveto-ferfi/

Szóval fiatalkorúként - nem kiskorúként, mert vsz. a svédeknél is van ez a különbségtétel - kqpott a fenti bűncselekményekért 2 azaz kettő évet? Jó, hogy nem kapott valami magas állami kitüntetést.

Gazz 2021.08.17. 22:45:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az elmebetegségén kívül nyilván van Matyiban egy rakat személyes sértettség irányomban, ami munkára sarkallja, de most már tényleg csak az maradt neki, hogy kiles egy időpontot, amikor nem nézem a blogot, és akkor ideszemetel. Engem viszont szórakoztat, hogy iszonyat munkával összehoz egy manuális flood-ot, fennmarad hajnalhasadtáig, nem alszik, én reggel kipihenten felkelek, és pár kattintással kitörlöm a nehezen összeizzadt munkáját.
Olyan időpontokat tud csak uralni, amikor úgyse nézi a senki a blogot.
Észre se veszi, hogy szivatják.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.17. 23:55:06

@Gazz: Én is ezt csináltam vele azokon a blogokon ahol moderátor vagyok. Sajnos azokra már nem merészkedik, így csak azon élvezkedhetek ahogy itt elbánsz vele. Ez a recaptcha védelem nagyon kitolt vele és kézzel próbálja eljátszani a scriptet. :-))

Arcade Macho 2021.08.18. 00:31:08

@Gazz: az a nagyfeju meg mindig szemetkedik a trillioval, pedig en szepen kerdeztem ra, hogy magyarazza mar el hogy napi siznten hol hasznalja...

sírjatok 2021.08.18. 02:49:23

@CoolKoon: "Erre a legjobb ellenpélda maga Putyin elvtárs, akinek egy egész trollfarmja van erre a célra."

Trollfarmja senkinek nincs, mert az nem hajt hasznot senkinek.

Propagandistái, akik a neten vannak, esetleg lehetnek cégeknek vagy pártoknak, de azok sem a blog.hu-n fogják győzködni a totálisan bebetonozott ellenoldalbéli olvtársakat. Tök fölösleges ugyanis, nem éri meg. Az ellenoldalbéli a büdös életben soha nem lesz meggyőzve, a propagandista meg pénzbe kerül. Propagandát úgy érdemes csinálni, ha sok embert érsz el vele, akik bizonytalanok. Ez itt nem az a környezet. Szóval ez a "de te fizetett troll vagy" érved ez totálisan nevetséges, és pont csak annyira jó, hogy ne kelljen vitáznod.

"Még egyszer: NEM azzal van a baj, ellentmondanak nekem, hanem ahogy ezt megteszik. Ebben a szóhasználattól kezdve a véleményeken át a "megfelelő" külpolitikai irányultságig minden benne van"

Értem, tehát te akarod megmondani, hogy hogyan mondhatnak neked ellent, és ha nem szerinted megfelelő módon mondanak neked ellent, akkor hülyék :D

Ezzel szemben a te egyáltalán nem lózung hozzászólásaid:

"és így vitték be a magyarok az EU-ba ezt az azsiai tálib világot és a beteges orbán vezér imádatukat. "
+
" Fideszre szavazó (vidéki, suttyó) tömegek szerint a nők felelős állásokba helyezése csak amolyan úri huncutság, pesti hóbort."
+
" a kenyéradóid "csupán" állatsorban tartanák a nőket. "

Ezek szerencsére nem buta hőzöngések, ezek itt kérem megfontolt alapos érvek :D De hülye vagy te.

Örömhernyó 2021.08.18. 02:56:15

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Igen pont ezt írtam. Olvasd el angolul a felmérést.
Teljesen felesleges magyarul írni, angolul van a felmérés, amerikai kiadásokról.

apnews.com/article/middle-east-business-afghanistan-43d8f53b35e80ec18c130cd683e1a38f

www.forbes.com/sites/hanktucker/2021/08/16/the-war-in-afghanistan-cost-america-300-million-per-day-for-20-years-with-big-bills-yet-to-come/?sh=3763911a7f8d

Ez a lényeg, ennyi az amerikai kiadás az afgán kaland miatt.

A dollárt se váltjuk át forintba, akkor hagyjuk meg az angol terminológiát is, hisz angolul olvassuk ezeket az adatokat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.18. 06:24:44

@Gazz:

"nyilván van Matyiban egy rakat személyes sértettség irányomban"

Ne gondold, ebben nincs semmi személyes motívum ellened. Ha van annyi fölösleges időd, hogy utánaolvass, akkor észre fogod venni, hogy Matyi még azokat is lehülyézzi, leidiótázza, halomra sértegeti, akik amúgy vele egy oldalon állnak. De megértem, ha nem Matyi irodalmi munkásságára fogod pazarolni az idődet. :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 07:09:28

@Arcade Macho: Tudod gyakran számolok lebegőpontos számokkal. Avogadro szám, hatáskeresztmetszet, neutronfluxus. És egyébként sem olyan bonyolult megjegyezni hány nulla kell a millióhoz, milliárdhoz, billióhoz, billiárdhoz, trilliárdhoz. No meg az informatikában is használja az ember a megabyte, gigabyte, terabyte kifejezéseket.
Így egy képzett embernek a 2000 000 000 000 000 000 dollár szemet szúr, míg tudja hogy az USA katonai költségvetése csupán kb. 700 000 000 000 dolcsi. A kettő között meg majd 10 milliószoros az eltérés. 2 E+18 és 7 E+11.
Tudom hogy ez neked magas és élvezem a szellemi fölényem.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 07:12:32

@Örömhernyó: Ne terelj! Ideböffentettél egy irreális számot és most magyarázkodsz. Annyit kellett volna írnod, hogy bocs elgépeltem pár nullával és le lenne zárva az ügy.
Nem derült volna ki hogy a megfelelő angol és magyar kifejezéseket sem tudod.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 07:14:04

@sírjatok: "Propagandistái, akik a neten vannak, esetleg lehetnek cégeknek vagy pártoknak, de azok sem a blog.hu-n fogják győzködni a totálisan bebetonozott ellenoldalbéli olvtársakat."

És birca?

konrada 2021.08.18. 08:14:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Birka is pont olyan hülye netfüggő troll, mint mi vagyunk, akik azt hisszük, hogy majd megváltjuk okosságunkkal a világot - és hiába erőlködsz, ebből nem tudod kivonni magad!;) - legfeljebb szorgalmasabb - majdnem annyira, mint a másik Birka, a menetelős Matyi.

Fizetést ezért pont annyit kapnak, mint mi.

...sajnos. Mert azért nem volna baj, ha azt rendesen megfizetik, hogy ennyire jól és a másikat meggyőzően osszuk az eszet!;)))

Örömhernyó 2021.08.18. 11:10:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Pubika, az angol kifejezés a trillion. Ennyi a lényeg. Hisz ezt posztoltam. De ti meg olyan irreálisan alacsony számokat posztoltatok, ami nevetségessé tesz titeket. Idehánytátok a USAID költségét, ami egy lepkefing a háború költségeihez képest.

Arcade Macho 2021.08.18. 12:13:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: szellemi folenyt irtal te fogyatekos?

-------------------------------
2021.08.17. 19:47:58
@Örömhernyó: Mondtam már az angol trillion az a magyar billió.
millió 1 E+6
milliárd 1 E+9 angol billion
billió 1 E+12 angol trillion
billiárd 1 E+15
trillió 1 E+18

szoval most oszinten kerdezem, ha azt mondom, hogy Androméda-köd, akkor en miert is nem azt latom hogy a szellemi folennyel rendelkezo emberek dobaloznak a billió / billiárd / trillió m -rel, hanem olyan proszto fogalmat latok csak, hogy fényév
talan azert mert egy ocska kis troll vagy...

Arcade Macho 2021.08.18. 12:30:59

@Örömhernyó: en tudtam elsore hogy az a trillion mit jelent mert en angolul is olvasom a hireket es ezt is tudtam korabban: "Biden signs $1.9 trillion Covid relief bill, clearing way for stimulus checks, vaccine aid"

mostanaban vegre megjelennek magyarul is az 1000 Mrd -os cikkek, hogy az USAnak ennyibe kerult az afgan buli

az a 6.5 tr dodo meg irrealis mivel az USA egymaga donthet arrol hogy esetleg nyomtat meg egy pici penzt maganak

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 12:39:44

@Arcade Macho: Ne igyál ragasztóra! Zagyválsz itt az Androméda ködről meg a fényévről, mikor a számokkal i gondban vagy. Amit ideböfögtél, annak semmi köze a témához, csak a frusztráltságodat igyekszel kompenzálni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.18. 12:40:30

Ideje lenne a magyarban is áttérni a rövid skálára. Szerintem sokkal logikusabb a millió, billió, trillió, kvadrillió stb. sorozat, mint az, hogy millió, milliárd, billió, billiárd, trillió, trilliárd stb.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 12:46:26

@Örömhernyó: Na akkor tisztázzuk, hogy egyáltalán értettél-e valamit az egészből.
Az angol trillion értelmezése szerint hány nullát kell az egyes után írni szerinted?
Vagyis 1 E+??
Ha ez jól meg tudod válaszolni, akkor az általad idézett cikk alapján számold ki mennyibe van/lesz az USA-nak az afgán kaland!
A végén egy egész számra kerekítve hány nullát kell utánaírni?
Mert az elején azt írtad hogy 2000 000 000 000 000 000. Tizennyolc nulla.
2 E+18.
Ha újraszámolod az angol trillion helyes értelmezésével, ugyanennyi fog megint kijönni?
Meg tudod mondani hány dollár a világ GDP-je? Össze tudod vetni a kettőt?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.18. 12:48:17

A rövid skálát használó amerikai angol dominanciája miatt ugyanis mindaddig fennmarad a félreértésekre, félrefordításokra alkalmat adó kétféle elnevezés. Persze az áttérés sem oldaná meg azt, hogy az áttérés előtti magyar szövegek félreérthetővá válnának, és csak a szöveg keletkezésének idejéből vagy a szövegösszefüggésből lehetne tudni, miről van szó.

Az igazán szép persze az, amikor egy országon belül mindkettőt használják. Az előbb utánanéztem a Wikipédián, ilyen pl. Kanada, ahol a kanadai angol a rövid, a kanadai francia pedig a hosszú skálát használja. :D

Gazz 2021.08.18. 12:51:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Feltételezem, pont miatta vezették be a recaptcha-t, tehát az életcélját elérte, egy kis ország internetes portáljának blogszekciójában a kommentelés egy hangyafasznyit változott miatta - ugyan nem úgy, ahogy ő szerette volna, de valami mégis történt. Valószínűleg eljutott tyúkszaros életének csúcspontjára. :-)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 12:54:03

@Arcade Macho: "mostanaban vegre megjelennek magyarul is az 1000 Mrd -os cikkek, hogy az USAnak ennyibe kerult az afgan buli"

Csak nem azt akarod írni hogy 1000 milliárd, vagyis 1 000 000 000 000 , azaz 1 E+12 dollár volt a buli? Kicsinyes vagy! Örömféreg szerint ott nem 12 nullának, hanem 18-nak kellene állnia. Most értsem úgy hogy az Androméda ködön túl sikerült megszámolnod az angol trillionnál a nullák számát?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.18. 12:57:57

@Gazz: Az a helyzet, hogy szerintem gazdasági megfontolások vezették a blog.hu-t. A valós kommentelés reklámbevételt jelent. Csakhogy a google hirdetési algoritmusai felismerik az ilyen mesterséges kattintásokat és azokra nem fizet egy fillért sem.
Sőt ha maguk jelenítenek hirdetéseket, akkor az ilyen fals dolgokat nem számlázhatják ki a hirdetőnek, mert az csalás. Amit matyi csinált az effektív gazdasági károkozás.

Örömhernyó 2021.08.19. 08:01:11

@Arcade Macho: Az adósság pénznyomtatással való finanszírozása azért nem úgy megy, ahogy ti azt elképzelitek. A FED kezében van ez, nem a kormányéban. Az infláció a tét, hogy az emberek rosszabbul fognak élni az elkövetkező három generációban, csak mert volt ez a teljesen céltalan afganisztáni kaland.
Bocsátanak ki kötvényeket, amiket a kínaiak vesznek meg, aztán zsebükben Amerika. És addig a jó, míg valaki megveszi a kötvényeket. Ha már a bizalom is elszáll, akkor megy a kukába a dollár.
És sajnos az infláció még az amerikai exportot se tudta olcsóbbá tenni, nem pörgette a gazdaságot, viszont az átlag amerikai életét nagyon megnehezítette.
Én évek óta nem veszek dollárt befektetésként, mert azzal a pénznemmel szemben, amiben a fizetésem kapom, zuhan az értéke. Az euró legalább néha gyengül, néha erősödik, így alkalmas tartalékképzésre, ha jó időben veszem. A dollár már erre alkalmatlan, kezd a forint sorsára jutni. Csak a forinttal szemben a dollár WC papírrá válása mindenkinek fájni fog.

chrisred 2021.08.19. 08:29:47

@Örömhernyó: Valójában az amerikai államadóságnak a 30%-a van külföldi befektetők kezében, amiből Kínára úgy 5% körül jut.

Arcade Macho 2021.08.19. 11:08:38

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: trollkodsz tovabb te fogyatekos?

kerdeztem hogy egy SZAKMABAN, ahol ilyen nagysagrendek napi szinten elofordulnak ott a tobbi tudos/mernok, akik nem olyan retardalt barmok mint te, ok is jatsszak az agyukat a 10 tizenotodik meg egyeb hatvanyaival, erre mit irtal?

de hogy a temanal maradjunk te barom
ugye lattad hogy megjelentek a hirek az 1000 Mrd dodos kiadasokrol?
milyen erdekes, hogy a kozgazdaszok es elemzok sem hasznaljak a milliard felett azokat az elnevezeseket hanem kikerulik
biztosan azert mert mind hulye csak te vagy a helikopter

Arcade Macho 2021.08.19. 11:10:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: https://hu.wikipedia.org/wiki/Tíz_hatványai

"A gyakorlatban a billiárdnál (1015) nagyobb értékeket ritkán használják: a hétköznapi életben ritkán fordulnak elő ekkora számok, a tudományos életben pedig közvetlenül tíz hatványait használják"

csak ez a fogyatekos idiota tolja ezt hogy azt napi szinten hasznalja, komolyan azt allitja magarol hogy nuklearis iparban melozik? remelem hogy csak takarit

Arcade Macho 2021.08.19. 11:16:52

@Örömhernyó: nezd ezt maganvelemenynek elfogadom, USA mar a II vh -ban a dollarovezettel maga ala gyurte Del-Amerikat es azota is gyarmati sorban tartja, sot a tobbi reszet a vilagnbak is amit Kina keze el nem er
szoval van hatalmuk es gyarmatbirodalmuk is, ami kitermeli

az afgan buli feleannyi volt mint a covid relief, osszemerheto a dolog, en annyira ezert nem aggodnek

inkabb azon aggodom hogy amig ott voltak addig nem voltak kepesek felosztani az orszagot etnikai alapon, ugy hogy azok az afganok akik nyugatias szemlelettel rendelkeznek es pl. eltoltottek a nyugati tarsadalmakban idot azok kaptak volna egy reszt az ohazabol es csinalhattak volna a sajat kis allamocskajukat

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.19. 12:19:45

@Arcade Macho:

" komolyan azt allitja magarol hogy nuklearis iparban melozik? remelem hogy csak takarit"

Komolyan ott dolgozik, ha jól emlékszem, reaktormérnök. Jópár dologban már kijavított vagy kiegészített engem - és másokat is - reaktortechnika ill. nukleáris alkalmazások dolgában, és nem úgy tűnt, hogy internetről szedte volna össze az infókat.

Ettől még mindenkinek lehet rossz napja, amikor kicsit ingerlékenyebb.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.19. 12:22:03

@Arcade Macho: Te ostoba barom! Még a vitát sem vagy képes értelmezni. Nekem szemet szúrt a 18 nulla, mivel ismerem a nagyságrendeket. A trillió úgy került elő hogy ez a seggfej öröngernyó bizonygatta az igazát és akkor jött elő a cikk amelyben trilliont írtak. Ami a magyar billiónak, az ezer milliárdnak felel meg. A sötétje ott szúrta el hogy az angol trilliont bután a magyar trilliónak fordította, ami bizony 1 E+18.
A trillió így került elő. Olyanba ugatsz bele, ahol még a vita szövegét sem voltál képes értelmezni. Olyan egyszerű vagy, hogy a faék hozzád képest mérnöki bravúr.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.19. 12:29:43

@Arcade Macho: Például a 1 E+12-re simán használják a tera kifejezést. Egy rendes diszk alrendszer esetén terabájtokban gondolkodunk. A frusztráltságodat megértem, mert elvakít téged a lángeszem, de ne felesleges, magadat nevetségessé tevő pötyögetéssel kompenzálj. Vegyél sötét szemüveget, amúgy is úgy botorkálsz szellemileg itt mint vak a kilincsgyárban! :-))

Örömhernyó 2021.08.19. 13:37:34

@Arcade Macho: Ha az afgánok 99%-a saria szerint akar élni (ez nem egyenlő azzal, hogy talibán uralom alatt élne, hisz a saria alapján állt a korábbi, amerikaiak által támogatott kormány is), akkor nem hiszem, hogy a külföldnek kellene kimetszeni egy területet az 1%-nyi egyet nem értő afgán számára az országból.
Mindenhol vannak egyet nem értők, ellenzékiek, magukat odavalónak nem érzők. Magyarországon is lehetne egy megyét kijelölni a jelenlegi rezsimmel elégedetleneknek, azt az ENSZ felügyelné meg amerikai zsoldosok védenék.
Vagy Amerikát kettéosztani, mert van aki nem fogadta el annak idején Trump győzelmét és teljes városokat gyújtottak fel emiatt, más meg Biden győzelmét nem fogadta el és megrohanták a Capitoliumot.

Billy Hill 2021.08.19. 18:21:06

(Nem tudom, javasolta-e már itt valaki ezt a filmet megtekintésre... War Machine, 2017-ből. Különösen találó, ahogy Ben Kingsley játssza az egyik afgán elnököt, aki Kabulból nem mer körútra kimenni, a saját országában...)

gigabursch 2021.08.22. 11:15:10

Egyetértek!
Ahogy Győrffy Pali is megmondta:
Maradjanak Otthon!

gigabursch 2021.08.22. 11:23:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Viszont elég sok az ismétlődő kép, így előbb-utóbb algoritmizálhatónak látszik a védelem áttörése.

Mindenesetre így is előrelépés.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.23. 12:54:28

@gigabursch: Csakhogy ő lopta a scriptjét az internetről, egy ilyet már nem tud megírni. Ráadásul be kellene tanítania az összes variációra. Nekem még nem dobta fel ugyanazt a képsorozatot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.23. 15:35:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Seggtáncos Matyi saját állítása szerint mesterséges intelligenciák, ezen belül is önvezető rendszerek fejlesztésével foglalkozik. Utóbbinak alapvető része a képfelismerés: járművek, zebra, közlekedési lámpák - és ha ezek mennek, akkor megy a lépcsők, kémények stb. felismerése is.

Pedómatyinak a kisujjából kellene tudnia kirázni egy olyan alkalmazást, amely megoldja a blogokban feldobott captchákat.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.23. 16:18:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Azért ezek a képek direkt rossz minőségűek. Gyenge kontúrokkal sokkal nehezebb a képfelismerés. Tök mindegy, amit nem lehet a netről eltölteni, az matyinak nem terep.
süti beállítások módosítása