2019. szeptember 30. 14:17 - Gazz

Hogyan hackelték meg az ingatlanközvetítők az ingatlanpiacot.

Két kollégám is lakáscsere előtt áll. Megszülettek a gyerekek, és nagyobb lakás kell. Már egy éve keregélnek, de egyre reménytelenebb a helyzetük. Az ingatlanárak emelkedése eljutott odáig, hogy ma két jó fizetésből sem temelhető ki az az összeg, ami egy másfélszobás lakásból egy háromszobás, jobb minőségű lakásba költözéshez kell. Végignéztem a folyamatot, ahogy egyre lejjebb adták az igényeiket, de a helyzet annyira reménytelen lett közben, hogy most már csak egy válságban bízhatnak, amely kipukkasztja ezt az őrült ingatlan lufit.

Mindeközben azért persze érdekes tapasztalataik is akadtak szép számmal. Ezek közül a mai bejegyzés arra a jelenségre fókuszál, hogy az utóbbi években kamugyanús hirdetések önttötték el az ingatlanpiaci hirdetőfelületeket. Ezek  közös sémája, hogy amikor a telefonszámot felhívjuk, akkor gyakorlatilag minden esetben ingatlanközvetítő jelentkezik be, és közli, hogy a hirdetés már nem aktuális, az ingatlan régen elkelt. Érdekes módon a hirdetés ennek ellenére hetekig kinn marad. Aztán az is gyakori eset, hogy ugyanazok a képek később egy teljesen más ingatlannál tűntek fel, és érdeklődésre ott is azt mondják, hogy az ingatlant már értékesítették. Mondanom sem kell, ez a hirdetés is mindezek ellenére még sokáig látható.

Még egy közös jellemzője ezeknek a hirdetéseknek, hogy ingatlan négyzetméterének ára jellemzően magasabb a környéken megszokottnál.

Hogy mi lehet ennek a célja? Nagyon egyszerű. Tegyük fel, hogy Szabó úrnak eladó a lakása. Szabó úr azt csinálja, amit mindenki tenne a helyében, vagyis felmegy a legnépszerűbb ingatlan adásvételi portálok valamelyikére, és megnézi, hogy mennyiért mennek el a környéken a lakások. Ezután egyfajta átlagárat képez a fejében, s a saját lakását ezen az átlagáron kezdi el hirdetni. Ez eddig tiszta pszichológia, mi is így tennénk a helyében. Igen ám, de az így kalkulált átlagárat ezek a kamuhirdetések jelentősen felhúzzák, s mivel minden hirdető hasonlóképpen jár el, így a valódi ingatlanok árai is növekedésnek indulnak. Ami persze nagyon jól jön az ingatlanközvetítőknek, mert ugyebár százalékos jutalékért dolgoznak, s egyáltalán nem mindegy, hogy harminc, vagy hatvan millió forint után jár az a bizonyos százalék. Nyilván nem egyszerre történik a folyamat, és egyszerre csak kicsivel magasabb ár szabad, hogy szerepeljen az álhirdetésben, hogy ne lógjon ki a lóláb. Azonban évek munkájával, mint azt ma látjuk, a 150-200%-os emelkedés is elérhető.

A kamuhirdetéseknek utánajárni az egyszerű vásárlói oldalról teljesen reménytelen. Abban sem vagyok biztos, hogy a jelenlegi szabályozás alapján jogilag kikényszeríthető-e, hogy ilyen eszközökkel ne lehessen a piacot manipulálni. Persze létezik olyan, hogy piaci felügyelet, de biztos vagyok benne, hogy az ingatlanpiac kívül esik az érdeklődési körükön.

Pedig nem ártana az asztalra csapni. A CSOK-nak és az alacsony kamatozású hiteleknek köszönhetően a keresleti oldal megerősödött. Viszont az összes ilyen átveréses üzletnek ugyanaz a vége. Lufi fúvódik, ami egy idő után kipukkan, s egy csomó átvert - anyagilag megrokkant - ember marad utána.

Vannak jelek arra nézve, hogy az árak már elérték a maximumot, és lassan elkezd visszapattanni a piac. Ez ugyan nem a lufi kipukkanása még, hanem a szuper állampapír lett az új favorit az ingatlan helyett. De ez nem fog sokat segíteni azokon, akik írtózatos költségekbe verték magukat, és a gatyáig eladósodtak azért, hogy legyen hol felnevelni a gyerekeiket. A "hol" kérdést talán sikerült megoldaniuk, de közben a "miből" kérdésre elvesztették a válaszokat.

 

 

 

117 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gazz.blog.hu/api/trackback/id/tr8315183828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Narancsos kommunizmus 2019.09.30. 22:03:42

Érdemes volt behozni Orbánnak a tizezernyi gazdasági migránst, akik felvertek az árakat.

HaCS 2019.09.30. 22:16:29

@Egyolvasó_:

A bérlakás-program valóban időszerű lenne már 20 éve. Meg az ingatlanbérleti piac szabályozása, rendbetétele is.

De ez csak az egyik oldal. A fejekben is rendet kéne tenni. A rendszerváltás után 30 évvel is ott tartunk, hogy a hosszútávú ingatlanbérlés, még alternatívaként sem merül fel sem a keresleti, sem a szabályozói oldalon. Sem a támogatásokban, sem a piaci beruházásoknál. Csak a tulajdonlás erőltetése, és a pofára esés váltakozik ciklikusan.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2019.09.30. 22:45:37

@HaCS: Bennem megfordulna a hosszú távú ingatlanbérlés lehetősége, HA (HA!) nem attól függne lakáskiadás, hogy kell-e az unokának a lakás nagy hirtelen; ha nem döntenének úgy nagyhirtelen, hogy mégis inkább eladják; ha nem halna meg a tulaj nagyhirtelen (ebbe belefutottam: beöltöztem, és 2 hónap múlva a tulaj halott volt, az örökösök persze eladták a lakást), ha nem lelakott lakásokat kínálnának, amikben könyörögni kell minden javításért, ha nem a nagymama ezeréves bútorai között kellene lakni, és főleg: HA megfizethetőek lennének a lakások. De ma a lakásbérleti díj a következőképpen alakul: "Mennyi a lakbér?" - "Mennyi a havi fizetése?" - "X ft.". - "Na, annyi". És ez nem vicc. :(

Beer Monster 2019.09.30. 23:07:41

Valószínűnek tűnik, ott fog szétszakadni a piac, hogy a falusi CSOK-os települések és Budapest jó helyeinek az árai maradnak magasak, vagy emelkednek esetleg tovább, és a többi fog beesni.

Kelly és a szexi dög 2019.09.30. 23:50:02

Ideje lenne szétcsapni közöttük!

ikonka 2019.10.01. 00:27:03

Te akkora hülye vagy, hogy a fal adja a másikat...számolj már utána a marhaságodnak. Vajon mennyi kamuhirdetés kellene a nagy összeesküvésnek ahhoz, hogy árakat verjen fel? És persze a több ezer közvetítő közül nem szivarogna ki, hanem majd te leplezed le :D
Biztos nem az töténik, hogy a hireket hallva akinek eladó ingatlana van az felárazza, nyilván ingyen pénzből bármennyi jöhet. Már vidéki városok panelárai is felmentek az egekbe, de azért mert megfizetik.
Amúgy meg sok idióta, a közvetítő nem kötelező, ha nem akarsz, nem szerződsz vele és kész. Nyilván meg az eladók maguk mind öszinték a lakásuk kapcsán, simán nem hazudnak hozzá a felújításhoz, nem mondanak kevesebbet a fűtés költségére stb.
Javaslom húzd ki a fejed a seggedből.

ikonka 2019.10.01. 00:31:37

@Fülig José: de egy van, Te. Aki röhög más nyomorán az a legalja.
Amúgy meg olyan ostoba vagy, hogy szerintem nem is érted a különbséget 2008 és 2019 között.

Törpvadász 2019.10.01. 03:00:08

@Womb Rаider: inkább 5. Mármint év kell a merazorbán-hoz. Max.

Törpvadász 2019.10.01. 03:00:08

@Womb Rаider: inkább 5. Mármint év kell a merazorbán-hoz. Max.

Burgermeister 2019.10.01. 04:04:28

régi trükkök, ebbol élek az ingatlanjoskak meg pirik....kerülni kell őket

titko 2019.10.01. 05:41:30

Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy a " kamu" hirdetések hatására mennek fel az ingatlanárak! Az árakat a kereslet határozza meg. Az elmúlt években megnőtt a kereslet, nemcsak a hitelek hanem a betéti kamatok esése miatti befektetői szándék átalakulása miatt. Azért mert most ennyire drágák a lakások nem hiszem hogy az ingatlanoson kellene elverni a port. Igaz van köztük sok kutyaütő, szabályozni kellene a szakmát, de a drága kenyér miatt se a bolti eladó a hibás.

dodonovics 2019.10.01. 06:13:28

Szánalmasan buta poszt. Mint a viccben, ahol betanítja a professzor a bolhát vezényszóra ugrani, aztán megállapítja, hogy ha eltávolítják a bolha lábait, az megsüketül, és nem fog ugrani többet. Az ingatlanközvetítőnek csak akkor van bevétele, ha elad/kiad. A piac túlárazottsága nem extraprofitot hozott a számukra, hanem pangást, mert eladhatatlanok az ingatlanok. A közvetítők nem felspanolni szeretnék az árakat, hanem épp ellenkezőleg, állandó harc megy az eladókkal, hogy ne irreálisak legyenek az elvárásaik, mert annyiért a kutya nem fogja megvenni...
Szóval gondolkozzunk már....

Etniez 2019.10.01. 06:33:33

@ikonka: a különbség annyi, hogy 2009-ben 10-15 milliós devizahitelük volt, most meg 20-25 milliós Forint hitelük van.

Ahoj- 2019.10.01. 06:53:40

Alapból nem veszek ingatlant ingatlanostól, akik egy egy tranzakción milliókat keresnek (amit áttétesen én fizetek meg). Csak tulajdonossal tárgyalok így ezek a szemétládák ki vannak zárva a rendszerből.

Fülig José 2019.10.01. 06:59:57

@ikonka: "Amúgy meg olyan ostoba vagy, hogy szerintem nem is érted a különbséget 2008 és 2019 között."
emlékszem rád tompika, ugyanezt mantráztad kétezer-ötben... azt tízre vitt mindent a vh.
a különbség? akkor az örökpanorámára meg sukárkocsira vettek fel a parasztok elképzelhetetlen stexet, ma már (hála a csúti kocának) már a nemlétező gyerekre is. azt ha a purdé nem gyün...?
inkább kussoltál volna.

Womb Rаider 2019.10.01. 07:13:37

@Egyolvasó_: Jajjistenem... látom, azóta is koslatsz utánam, gyorsan regelsz egy nicket és tele szájjal nyomod a millenialok jobban tudják maszlagot.. és a nagy nyugatimádatok közepette két dolgos kezeddel építenéd a szocializmust.

Nem a lakás tartja egy országban a fiatalokat, hanem a rövidtávú érdekeik. A jövőkép sokuknál leszűkül a "Pénteken ki veszi az ekit?" kérdésre..
És, tudod, számomra azért nem a sikert és a jólétet igazolja az a gazdaságpolitika, ahol az emberek döntő hányadának semmi vagyona sincs, a lakhatását is csak a mások pénzén tudja megoldani.. Gyökértelen milliók, a gyerekeik újra és újra a nulláról startolnak.

De egyébként ne érezd kényszernek a velem való kommunikációt, majd akkor okoskodj, ha a határon túlról teszed ;)

peter3374 2019.10.01. 07:16:08

Ingatlanal amibol rengeteg van ez nem mukodik, pont forditva csinaljak.... Kamu inhatlanokat tesznek fel picit a piaci ar alatt, hogy biztos telefonaljon a vevo, majd kozlik, hogy az nincs meg, de masikat tud ajanlani....
Az autoknal mar mukodik, ott is azoknal amibol keves van, ha eladni akar, akkor felteszik a kamu draga hirdeteseket, amit eladni akar az meg kicsit olcsobb, ha venni akar akkor meg forditva, igy megnezi az elado a kinalatot es latja, hogy az ovenel kevesebbet futott, fiatalabb autok mennyibe kerulnek es az ala arazza be a sajatjat, majd ha sikerul megvennie a neppernek olcson a kiszemeltet, akkor hirtelen eltunnek az olcso autok es megjelennek a tobbet futott regebbi autok dragabban. De ez csak akkor mukodik, ha az adott tipusbol par darab van elado, pl. egy ford focusnal amibol van 1000 elado, nem lehet megcsinalni, pont mint egy ingatlannal.

Womb Rаider 2019.10.01. 07:20:16

@Exploiter: jajjj.. látom, nem megy az értő olvasás..
Megfejtsem? No, szóval arra gondolt a költő, hogy az emberek jókora hányada vagy képtelen felmérni a lehetőségeit (korlátait..) vagy nem akar szembenézni azokkal, vagy nem érti, mit jelent 15 évre aláírni egy szerződést, mikoron csökken a foglalkoztatás, a gazdaság 10 évente hullámvölgybe kerül... egy érdekli: a sugallt mintákat másolni, mert Ő nem éri be kevesebbel, neki ez JÁR.

A téves döntésének költségeit ezzel analóg módon igyekszik porlasztani, másokat hibáztatni.. hiszen milyen ciki is lenne beismerni, hogy nagy volt rá a kabát, hülye nagyravágyása a tönk szélére sodorta. ..hogy nem több, mint egy szánalmas barom, fejőstehén.
Nem gondolja végig, hogy a leszármazottai jövőjét is kockára teszi, csak azért, hogy pozőr életstílusát fenntarthassa.

És igaza van Fülig José kartácsnak.. akkor kell vásárolni, amikor vér folyik az utcákon.. vagy amikor dobra verik negyed áron a bedőlt hitel fedezetét.

HaD 2019.10.01. 07:22:14

Ha én az emút 30 évben rendszer szinten túlárazott államilag rendelt útépítésekben és egyéb semmit nem termelő és vagy szolgáltató építőipari szektorban lettem volna érdekelt akkor nyilvánvalóan az lenne a legjobb pénzmosási gyakorlatom hogy ugyanazokkal a politikusokkal kiataláltatnám hogy támogassa meg a lakáspiacot ahol a kapacitásaimat lekötve immár teríthetem a kisemberek leszedésével a zsákmányolt extraprofitot. Aztán mikor ez is megvan akkor szintén a jobb vagy a bal vagy melyik is:) politikusaival kihozatnák egy olyan állampapírt aminek a hozama további extra profitot hoz,és amit az adófizetők(akár az EU-s adófizetők) összedobnak nekem.
Erre a politikus (jobb vagy a bal?-nak elnevezett:))ráépíthet egy foglalkoztatás politikai sikert...jó sok krampácsolót lehet ebből etetni,és egy hangzatos családbarát kampányt erre lehet ráépíteni...mindeközben a " családbarát" kórházak és egyéb szociális rendszerek mehetnek a lecsóba. Az embik meg boldogok hogy milyen sok zs-t keresnek de közben szépen ugyanúgy robiznak egy lakásért 30 évet(egy emberöltőt:))mint a szüleik,hogy kitermeljék a bibsik extra profitját...fuss Ryan:):)

Womb Rаider 2019.10.01. 07:58:42

@haXXor: "Most, nagyjabol az expanzio vegen lehetunk, de nehez megitelni mert az uj epitesu lakasokra brutalis az erdeklodes,"

Érdeklődés még csak-csak van.. de kereslet kevésbé. Én már most azt látom itt, GYMS-ban, hogy a nagyobb projekteknél a haszon bele fog fagyni a maradék , értékesíthetetlen lakásokba, amiket majd a bérleti szegmens talán befogad. Ezek a kevésbé jó tájolású/pozíciójú/méretű lakások, amik jellemzően nem a tulajdonos lakhatására szolgálnak.

"Na de mindegy, lehet csak nekem van annyi eq-m, hogy nem kivanom mas emberek gazdasagi nyomorjat. "

Főleg, hogy ezek megmentése mindig a józanabbul élők, tervezők kontójára zajlik. Viszont ez valamennyire ellentételezve van azzal, hogy ilyenkor pont a józanabbak kerülnek helyzetbe.
Az előző 'turnus' ingatlanjai is ott vannak a piacon és néha egészen jutányos áron lehet a kereslet fókuszán kissé kívül eső (nagyobb értékű) ingatlanokhoz jutni. Az is igaz, hogy vannak frekventált területek, ahol már nemzetközi verseny zajlik, ott ezzel szinkronban feljebb is van a léc..

ikonka 2019.10.01. 08:20:12

@Fülig José: látszik hogy hülye vagy. Anno is kaptak pénzt nem létező gyerekre. Én ugyan nem mantráztam semmit 2005-ben, pláne nem deviza-hitelt. A különbség az hülye úr, hogy akkor a bank annak adott hitelt frankban, aki kért, ma meg annak, akinél van esélye, hogy megadja. A másik különbség, hogy a lufit anno a bankok fujták fel, mert egymást közt adták a hiteleket, ma meg a kereslet nyomja meg, lásd külföldiek.

igazi hős 2019.10.01. 08:41:41

@Narancsos kommunizmus: Az csak a Belvárost (+Újlipót és Zugló egyes részeit) érinti. A szabályozatlan (=adócsaló) airbnb már nagyobb területen nyomja fel az árakat. És még ott van mellé az értelmetlen (értsd: nem a rászorulókat segítő) orbáni támogatáspolitika, ami az egész országban hat. Magyarország így működik: kijött a CSOK, gyakorlatilag teljesen beépült az árakba; kijött az áfakedvezmény, az árak nem csökkentek semmit.

igazi hős 2019.10.01. 08:47:52

@Etniez: De Matolcsy sokat dolgozik rajta, hogy a 20 milliós forinthitel Euróban ugyanannyi legyen, mint a 2008-as 10 milliós. Elvégre valamivel ellensúlyozni kell a német cégek felé a bérnövekedést.

Womb Rаider 2019.10.01. 08:52:06

@igazi hős: Nem baj, ahogy lefékez az építőipar, újra fél áron tukmálják majd az építőanyagot, olcsóbb lesz a munkaerő.. én 2008 utánra visszatekintve nagyon pozitív tapasztalatokról tudok beszámolni.

Ami viszont arcátlanság (nem is értem, miként maradt ki) az az a fajta gyakorlat, ami a Hermina Bau saját fejlesztése.. lenyúlni a polgárok pénzét, felépíteni (~nulla kockázattal) az ingatlanokat, majd átadás előtt megzsarolni csóringereket, hogy csakis 20%-os felárral juthatnak hozzá, bizonyos vis major hivatkozásokkal :))

igazi hős 2019.10.01. 08:56:14

@Womb Rаider: Úgy tűnik, a határozott véleményed kevés valós ismeretet takar. Németországban azért bérelnek lakást az emberek, mert így sokkal könnyebb a változó igényekre reagálni. Jön a gyerek, nagyobb lakás kell, 500 km-rel arrébb lenne egy jobb munka, akkor simán otthagyod a lakást és közelebb bérelsz. Ha tervezhető a lakásbérlet, az komoly versenyelőny az egész országnak. (Itthon egyszerre van ugyanazokban a szakmákban munkaerőtöbblet és -hiány.)
Nálunk meg a polgármester haverjai kapnak töredék áron bérlakást.

igazi hős 2019.10.01. 09:04:24

@ikonka: "A másik különbség, hogy a lufit anno a bankok fujták fel, mert egymást közt adták a hiteleket, ma meg a kereslet nyomja meg, lásd külföldiek." Orbánék 2002-ben (látva, hogy a támogatott hitel kész államcsőd) gyakorlatilag teljesen szabályozatlanul a piacra engedték a devizahetelezést. Amin se a PSZÁF, se az MNB, se a következő kormányok nem szigorítottak, mert ugye, az nagyon kellemetlen lett volna. (Mindig a rossz hír hozója a hibás.) A bankok meg éltek a gyenge szabályozással. Hülyék lettek volna nem ezt csinálni.
Ma meg a reális alatt tartott jegybank kamat miatti olcsó hitel és a CSOK nyomja fel az árakat. (A reális kamat látszik a MÁP+ hozamán.) Nincs itt különbség, népszerűségért pénzszórás van.

Womb Rаider 2019.10.01. 09:17:23

@igazi hős: "Úgy tűnik, a határozott véleményed kevés valós ismeretet takar. Németországban azért bérelnek lakást az emberek, mert így sokkal könnyebb a változó igényekre reagálni."

Persze.. megvehetnék Berlin belső kerületeiben a lakást, de NEM AKARJÁK.. logikus.. mindek képeznének vagyont, amikor így új kihívások elé állíthatják a kis Jürgent, mikor felnő.

Tudod, az is megoldás, hogy eladod a kinőtt lakást és veszel egy nagyobbat.. vagy, ha nagyon költözni kell, úgy kiadod bérbe és abból finanszírozod a másik lakhatást.
Nem, tényleg messze tutterebb megoldás, ha gyökérelenül tűröd, ahogy ide-oda sodor a világ, ahogy jöttél, úgy mész, a feje alatt úgysem viszi senki..

444.hu/2019/01/02/becsben-nem-hagyjak-kiturni-a-szegenyeket-a-lakasukbol

De nézhetjük bárhonnan.. ha piaci ár alatt hasznosítasz egy ingatlant, ami közösségi tulajdon, akkor valójában jövedelemtranszfert valósítasz meg (politikai tőkeképzés..) és valójában azokkal fizetteted meg a különbséget, akik nem veszik igénybe (tetszőleges okból) Puff.. a nyugati világ mindenhatóját, a nagy 'Piaci Törvényszerűséget' mán megint meghekkelték..

Szerintem egyszerűbb és tisztább, ha a fizetésekből kényelmesen jut(na) a lakhatásra, nem vinné el mindenütt az átlag 40-50%-ot.. itt, Mutyisztánban, de Gazdagisztánban sem..
(amgy ez meszsire vezet, mert azon is el lehet mélázni, végső soron kinek is jó az Európa szélességben mobilizált munkaerő ;) )

Örömhernyó 2019.10.01. 09:21:22

A magyar ember elhiszi, hogy visszatért a Kádár-korszak, amikor tényleg lehetett a dolgozó embereknek saját lakása. Ma afelé tartanak a dolgok, hogy az embereket vagy beleugrasztják hitelekbe vagy pedig bérlakásban élő lumpenprolivá teszik őket.
Az államnak kellene valódi bérlakás-programot indítani, ami nem arról szól, hogy csókosoknak, a helyi képviselők gyerekeiknek, sógorainak átjátsszák a lakásokat.

A kapitalizmus (((működtetőinek))) az az érdeke, hogy az emberek ne juthassanak sajat lakáshoz, mert ha minden család sajátban lakik, akkor nekik nem lehet eladni hiteleket, nem lehet lakbért szedni tőlük.

Pont olyan ez, mint az autóvásárlás. Nem az autón keresnek a kereskedők és bankok, hanem a mellé eladott hitel vagy lízing szerződésen. Ezért húzzák a szájukat az autókereskedők is, ha készpénzért akarsz autót venni és hitelt nem vennél fel hozzá.

Ingatlannal ugyanez van.@Egyolvasó_: Én egy vadkapitalista országban élek, (nem EU), ahol még az óvoda, iskola, egyetem is fizetős, és én itt, tök idegenként is esélyesebb vagyok szociális alapon bérelni lakást, mint Magyarországon lennék. Ez a vicc, hogy a kádári Magyarországból pár évtized alatt lett egy ordas lehúzó kurvaisten ország, ahol a csókosoknak jut az önkormányzati lakás is. Nem csodálkozom, ha magyar családok felkerekednek és Ausztriában telepednek le, ott ugyanis könnyebb lakáshoz jutni nekik, mint Magyarországon.

Perrier_69 2019.10.01. 09:54:05

Szívesen elbeszélgetnék a blog írójával. Ilyenkor mindig az jut az eszembe, ha egy rendőr megbüntet, mert vétettem a szabályok ellen, ilyenkor az egész rendőrség szar, szemét és hazug!
Az állítása valótlan az ingatlanossal szemben! NEM ILLIK ÁLTALÁNOSÍTANI!!!!

2019.10.01. 10:05:06

@HaCS: "Csak azt nem értem akkor mire kellett az a cirkusz itt pont 30 évvel ezelőtt?"

Azért, hogy meg ne fagyjatok, és éhen ne haljatok, mint néhányan itt, Romániában akkoriban. Lette(ün)k volna többen is, ha tovább tart.

bontottcsirke 2019.10.01. 10:34:24

Nem következetesen szar az ingatlan, ami a közvetítőnél van, de most az a tendencia, hogy ha nem ismerőstől, szegről-végről veszed, akkor már csak a rossz vételek vannak a neten. A legkiválóbb ajánlatok a válság idejében voltak, azóta már pénzért sem kapsz semmit, csak az évek óta keringő szarok váltják egymást., Válságban meg nem volt pénze senkinek. Hát ez van.

Gazz 2019.10.01. 10:41:33

@Perrier_69: Az állításom nem valótlan az ingatlanos szakmával szemben. Lehet, hogy nem illik általánosítani, de ez nem egy oknyomozó blog, amiből megél valaki, hanem egy személyes. Tehát kéretik a helyén kezelni. Aki meg azt mondja, hogy nincsenek ilyen kamuhirdetések, amiket ingatlanosok futtatnak, az egész konkrétan hazudik, és hülyének nézi az a rengeteg embert, akiket ezekkel a hirdetésekkel megszívatnak. Sehol nem írtam, hogy minden ingatlanos ilyen, és az tény, hogy nem nekem kellene lépéseket tennem a szakma tisztulásáért, hanem az ingatlanosoknak. Úgyhogy rossz helyen kopogtatsz.

2019.10.01. 10:57:43

@Fülig José: alapvető dolgokkal nem vagy tisztában.

ikonka 2019.10.01. 11:14:40

@igazi hős: mondjuk a válságról akkor sem a magyar ingatlanpiac tehetett, nem kellett volna a deutche banknak nagyban venni az amerikai jelzálog-csomagokat. Ma is nyögik. Az is fontos különbség, hogy akkor az ingyenpénz 6-9%-os hiánynál volt szórva, ma 3 alatti. Plussz ma fix a kamatozás 5-10 évre. A politikát hagyjuk ki ebből, valójában az van benne, hogy mindig is úgy akartunk élni, mint a nyugat. Ugyan mire alapozta Medgyesi a 13. havi nyugdíjat? A politika osztani fog, ha ezt várjuk tőle. A németek például költségvetési szigort várnak a politikától- ott az is van, akkor is, ha nem az a jó.

Buchhalter 2019.10.01. 11:19:03

@Szzzz: elég bunkó mentalitásod és szókincsed van : csicska ,proli stb. Te valami jampec lehetsz akinek a feneke alá toltak a szülők nagyszülők kezdőtőkét és adja itt a felső polgári stílt! Ha nem lenne az általad lenézett proli csoport kábé bokáig járnál a szarban és nem lenne ocsó menű se sehol! Ezek az emberek honnan kaparják össze a kezdő beugrót egy lakáshoz ? Van egy vegetáló fizu és emyi. Több százezer magyar él és a többség nem Önhibájából.Egy kicsit visszavehetnél ebből az okos arc énképből.Szarul áll ember!

2019.10.01. 11:33:05

A szervezett elszegényítés lassú, de biztos útja, mert ezt az időtávlatot kevesen érzékelik a mindennapok ritmusában. Magyarország Európa legjobb éghajlati- és földterülete. Nem beszélve arról, hogy hatalmas vízbázis fölött élünk. Ha elszegényítenek bennünket, kiszorulunk a saját hazánkból. Ez, amiről itt szó van az egyik tünete ennek a problémának és akiben abszolút nem bízom, az a magyarok százezreit külföldre zavaró Orbán, aki piros fehér zöldben parádézik, de ki tudja kinek a megbízásából.

Womb Rаider 2019.10.01. 11:49:25

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember: "Ha elszegényítenek bennünket"

Amennyiben hagyjátok magatokat.. De most komolyan..mit lehet erre mondani?

Fülig José 2019.10.01. 11:50:34

@ikonka: jól van ilonka, ha ekkora àsz vagy szaladj hitelért te is, megint. nekem csak jó...
@Eugene Horse: bezzeg te, júdzsín. ja, nem is mondtál semmit. akkor bocs.
mivel valaa szakmám volt, engedjétek meg hogy kicsit értsek hozzá. a magyar paraszt legalább 1, de inkább 2 kategóriával nagyobbat/szebbet/jobbat akar, mint amit megengedhet magának. ez igaz pecóra, verdára, lapstévére, mifaszra.
mert bunkó, iskolázatlan, hiszékeny.
a német gazdaság lassul, mi viszont abból élünk, uh nálunk is lassulni fog. bármit állitson a pampák fáraója. és akkor a sok bugris megint ott fog állni, mint f.sz a lakodalomban.
másik: az ingatlanokat jó részben külföldiek veszik és bérlakást csinálnak belőle. mert az nincs. a probléma, hogy nekik kb mindegy, hogy 80e € -t vagy 100e-t tesz bele, picsafüst az európai árakhoz, a magyarnak viszont a különbség is az éves bevétele x3. viszont a bérleti díj a hanyatló nyugaton bele van építve a fizukba (kétkeresős a családmodell, mielőtt valamelyik nekiáll okoskodni..) itthon meg nincs. tehát: a kégli drága de legalább a bérlakás is. hát felveszünk hitelt. a kör bezárult. fasza.

Buchhalter 2019.10.01. 11:59:23

@Fülig José: te is csak az index meg a többi magyar szarkupac felülvezérelt hírportálból élsz.Oh jaj Németország mingyár összeomlik! Persze...köszöni megvan. Német multinál dolgozom. Olvasok német hírportálokat német nyelven. Nem ez jön le. A cikk inkább azt akarja sugalni ,hogy jobb neked itthon kuli magyar dogozni fele-negyed annyiért.Az meg egy kicsit gyomorforgató,hogy mások nyomorán akarsz majd nyerészkedni.Hidd el nem az fog utcára kerülni aki megérdemelné hanem egyszerű proli családok, de a te dolgod.Különben törvényileg le van szabályozva ,hogy végrehajtandó ingatlan max a piaci érték 50 % -án mehet el.Alább nem lehet menni.Persze egy-két végrehajtó próbálkozott.Nagyon gyorsan fel lettek jelentve és most i bírósági eljárás alatt vannak.

Fülig José 2019.10.01. 12:13:22

@Buchhalter: mellélőttél haver.
1. német vállalatoknak szállítunk be, folyamatosan már 6. éve.
a forgalom (és ezzel az árak) drámaian visszaestek az utóbbi fél évben.
2. hogy min nyerészkedek, ahhoz neked pont semmi közöd. amíg az általam is finanszírozott közösből kell megmenteni a tudatlan, ostoba, kivagyi köcsögöket, ott nyerem vissza a pénzemet ahol tudom.
3."hogy végrehajtandó ingatlan max a piaci érték 50 % -án mehet el.Alább nem lehet menni"
ez komplett hülyeség, van hivatalos értékbecslés, ezen kívül még kb 100 különböző dolog befolyásolja az ingatlan kikiáltási árát. ha nem értesz hozzá, minek pofázol bele?
+1 esetleg megnézted bíró cica performanszát? aki KÉT budai lakását bukta, mert egyiket sem volt hajalandó eladni, hogy mentse a másikat? mekkora agyra vall, mi?!
na, a többi is pont ilyen ostoba f@sz. több év állt rendelkezésre mindenkinek megoldani a problémát, de persze jómagyar szokás szerint beleszartak, "mer nemá tegyenek ki a kéglimől, há' hogy má, höhöhöhö"
hát rendőrrel, ba, sittysutty.
de sebaj, lesz mindennap ének óra kaszáskeresztes fideSS-módra, forradalmi, lélekmelengető dalokat fogunk énekelni, mint a mókus fenn a fán... még véletlen se tanuljon semmit a sötét magyar paraszt.
ne nekem reklamálj, mert ostobák.

BOL 2019.10.01. 12:21:06

@Fülig José: :D nem jön? hát ki veszi azt fel úgy??? gyerek születése előtt kell... azt vágod, ugye, hogy ez egy kamatmentes hitel? sztem azt se tudod, miről írsz

inteligencs elenzeki 2019.10.01. 13:00:03

@Egyolvasó_:

"A zorbáni gazdaságpolitika már 10 éve megbukott, de egyrészt az átlagpógár túl buta ahhoz, hogy ezt felismerje"

Ja. Tényleg hülyék az emberek. Egyszerűen képtelenek belátni, hogy a ballibsik elkúrásos gazdaságpolitikája nyomán 2010-re csődközeli helyzetben lévő ország "sikeres" volt, most meg, hogy a válságból kilábalt, és már nem szorul IMF mankóra, ez meg kész bukás. Tényleg . De komolyan.
De a leghülyébbek a hitelminősítők. Basszus az utóbbi 8 évben folyton felminősítgetnek, mikor semmi okuk rá.

ikonka 2019.10.01. 13:09:24

@Etniez: felületes információ...nincs olyan magas az átlaghitel, aki 20 milla kölcsönt kap, azt meg ne féltsd- ma kőkeményen nézik a fizetést, anno nem.

Fülig José 2019.10.01. 13:13:03

@BOL: gondolom, megvan, hogy a hitel kamatból ÉS tőkéből áll. ingyen hitel, mi?
medve anyám....

2019.10.01. 13:31:35

@HaCS:
A kérdés, hogy egy állami bérlakás programmal mitől lenne több lakás a most keresett területeken (pl. Budapest, Győr). Talán több hely lenne? Talán nagyobb kapacitással építene az építőipar? Csak mert csinálhatsz állami bérlakás programot, de többen csak akkor fognak tudni lakáshoz jutni, ha több lakás lesz ott, ahol kell. Valamivel fizetni fognak így is, úgy is a lakók, vagy az ingatlan árát, vagy a bérbeadónak a bérleti díjat, nyomott árú állami bérlakás esetén meg mondjuk a kapcsolataikkal.

Gazz 2019.10.01. 13:32:49

Hölgyeim és uraim, ez egy moderált blog. Sajnálom, hogy így elfajultak a dolgok, az utolsó hozzászólások közül jópárat kimoderálok.

2019.10.01. 13:33:19

@Fülig José: igazad van, mert nem fejtettem ki. Abban nincs igazad, hogy a 2008-as válságot hasonlítod a következőhöz a lakáshitelek tekintetében, mert ugye devizahitel már nincs, a babás kedvezmények meg a piaci eleve forint hiteleknél is kedvezőbbek, Az alapkamat elszállásával sem jöhet olyan emelkedés, ami a 2008 utáni szinten döntögetné be a lakáshiteleket, sőt, egyre több a teljes futamidő alatt fix törlesztős hitel, amivel aztán nehéz mellényúlni, persze ha bedől a melóhely, azzal is lehet szívni, na de arra nem lehet alapozni egy életet, hogy lehet, hogy bedől a munkahely, mert akkor annyi erővel a bérelt lakásból is repcsi van. A bérlakások hiányán lehet lamentálni, de mivel nincs állami bérlakásprogram, így maximum elviekben lehetne jó, a napi gyakorlatban kár is felhozni, mert ilyen nincs és előreláthatólag nem is lesz. Abban igazad van, hogy a mostani jó hitelkörnyezetben (bár az árak rendesen ráfékeznek) sokan vállalják túl magukat, de ez legyen az ő bajuk, majd tüntetnek, ha eljön az idő, az állam meg megmenti őket, mert politikai okokból kénytelen lesz. Én speciel a nejemmel még jókor, két és fél éve vettünk hitelre egy agglomerációs családi házat, 73-at törlesztünk havonta, ennyiért még a környéken sem kapnánk bérleményt, nemhogy Budapesten (és nem 110 nm-t méretes kerttel...). Gondolkodom, hogy a januári fordulókor átrakatom fixre, akkor nyilván felmegy egy bő húszast, viszont úgy meg teljes a biztonság. Ha meg nem tudunk ketten kifizetni havi száz+rezsit, akkor az már úgyis azt jelenti, hogy hajléktalanok lettünk, szóval akkor már úgyis mindegy lesz :)

Womb Rаider 2019.10.01. 13:37:42

@Fülig José: "@Buchhalter: mellélőttél haver.
1. német vállalatoknak szállítunk be, folyamatosan már 6. éve.
a forgalom (és ezzel az árak) drámaian visszaestek az utóbbi fél évben. "

Az hagyján.. de maga Merkel is elismerte, hogy recesszión megy át a német ipar..

Az autóipart Trump rúgta tökön, no, meg a végtelen ostoba politikusok az emisszió irracionális tartományba kényszerítésén.. Kína önjáró lett..maximum a fejlesztési szakaszt hagyja az EU vállalatokra..
Plusz maguk a németek is intenzíven automatizálnak, robotizálnak, szóval az élőmunka hányad csökkenőben..
:)
Lesznek itt legörbülő szájak..

Fülig José 2019.10.01. 13:39:23

@Eugene Horse: megnyugodtam, hogy vannak erre intelligens emberek is, köszönöm.
az én véleményem továbbra is az, hogy a múltkori buktát JELENTŐSEN csökkentette volna az emberek oktatása/ felvilágosítása. ha ebben az országban nem "az lennél amit mutatsz" hanem aki valóban vagy, kisebb lett volna a dráma.
bérlakás-program nem lesz, ahhoz a teljes átalakítás kéne, egy fél-bérlet ára mondjuk 60 e Ft, minden munkavállaló nem tud ennyivel többet keresni.
gondolom a KATA erőltetése is azt a célt szolgálja, hogy a népnek legyen stexe élni, de ennek meg lesz a böjtje nyugdíj környékén.

Fülig José 2019.10.01. 13:40:46

@Gazz: igazad van, sajnálom hogy elragadott a frazeológiám...ha ismered :-)

body_andras 2019.10.01. 13:45:22

Én azt tapasztaltam hogy a komolyabb ingatlanosok (nem a himihumi kóklerek) nem hajlandók szóba állni se olyan eladóval, aki túlárazva akar hirdetni. Megmondják kerek-perec hogy az pl 30at ér, max 31ért hirdetik és 1 hónapon belül garantáltan kimegy 29ért. Nem fognak hónapokig csücsülni egy 40ért hirdetett szaron, fűnek-fának mutogatni, telefonon és emailben az idejüket pocsékolni, hogy a végén még jutalék se legyen. A gyorsan kipörgő ingatlanok még szar százalékkal is milliomossá teszik őket.
A piaci árakat a befektetők pénzéhsége húzza magával.

Gazz 2019.10.01. 13:50:39

@Fülig José: Igen, most épp azt próbálom, hogy ez Artur, vagy Lancelot dumája volt. Inkább az utóbbi felé hajlanék, a mocsárvári mészárlás után.

Womb Rаider 2019.10.01. 13:51:58

@body_andras: "Én azt tapasztaltam hogy a komolyabb ingatlanosok (nem a himihumi kóklerek) nem hajlandók szóba állni se olyan eladóval, aki túlárazva akar hirdetni. "

Ezt némileg vitatnám, mert az egyik legnagyobb hálózattal bírónál tapasztaltuk, hogy magasabb árat javasolt, mint amit mi elképzeltünk.. ez négy lakásnál már elég jelentős többlet volt..de minekutána fél évig nem sok mozgás volt, lejárt a szerződés és 1 hónap alatt az eredetileg saccolt áron kis huzavona után csomagban elment az összes.
Pedig nagy duma az volt az ingatlanosnál, ennyi, meg annyi vevőt hoz, bízzuk csak oda.. Mivel 150km-re voltak az ingatlanok, célszerű volt 'szakemberre' bízni. Mindegy, ez is elmúlt.

2019.10.01. 14:09:23

Amúgy, amikor valaki komoly ingatlanosokról beszél, kiket ért alatta? Azért kérdezem, mert a sajtóban a nagy ingatlanirodák emberei szoktak észt osztani a szakmai etikáról, a gyakorlatban meg épp követik el a leggyakoribb ingatlanos szemétségeket. Pl. ha felteszel egy hirdetést, hogy ingatlanosok ne keresnek, épp ezen irodák emberei lesznek az elsők, akik mégis felhívnak.

Macropus Rufus 2019.10.01. 14:13:33

@HaCS: az ingatlan árak mesterségesen mentek fel. Ha nincs pl. a csok és társai akkor ilyen mértékben nem drágulnak. Ne mond nekem, hogy teljesen reális ár egy 35-40nm ingatlan esetében a 25-30milliós ár. Meglátásom szerint, amint kivezetik a különböző támogatásokat a piacról az ingatlan árak olyat fognak zuhanni, hogy csak kapkodjuk a fejünket. Ez olyasmi lesz mint anno volt a dotcom lufi. Csak ez nálunk ingatlan lufi lesz.

2019.10.01. 14:20:17

@Macropus Rufus: az ingatlanárak emelkedésében a csok és a hasonló támogatások csak egy-egy elem a sok közül. Ha kivennénk most a rendszerből az összes ilyen állami támogatást, mennének lefelé az árak biztosan, de egyáltalán nem drasztikus mértékben.

ikonka 2019.10.01. 14:23:25

@Womb Rаider: pont a legnagyobbaknál vannak a koklerek. Még az iroda ajtón is kinn van folyamatosan, hogy munkatársat keresnek. 1 hétes tanfolyam után lökik őket a piacra, persze hogy nem tudnak villantani, csak ígérni.

Buchhalter 2019.10.01. 14:25:20

@Fülig José: hát a személyeskedést többeknél te kezdted.Te is lököd a szöveget vaktában mindenféle alátámasztás is oldalakra hivatkozás nélkül.

gabcigirl 2019.10.01. 14:25:24

Azért is van ez, mert egy halom ember totál nem ért a szakmájához. Amíg 10 irodából 9-et jellemez hogy nem a munkát értékelik, hanem vmi.senki kiscsaj, aki a főnökúr v. épp spanjának a szeretője és pszichopatáskodik a kollegái felett, addig kár színvonalat várni...

Macropus Rufus 2019.10.01. 14:25:41

@HaCS: "A rendszerváltás után 30 évvel is ott tartunk, hogy a hosszútávú ingatlanbérlés, még alternatívaként sem merül fel sem a keresleti, sem a szabályozói oldalon."

régen is irreálisak voltak az albérleti díjak. Most már szürreálisak. Jelenleg a banki törlesztő részlet sok esetben olcsóbb mint a lakbér. Régen is az volt a bibi, hogy drága az albi ezért nem alternatíva. Ha 1 havi albi ára kb. 1 heti átlagbér lenne (kb. 55.000-60.000 nettó) akkor az egy alternatíva lenne a 150.000-es banki törlesztéshez képest. De jelenleg az albi drágább mint a hitel. És mivel ez az elmúlt 30-35 évben semmit nem változott, van rá esély, hogy a jövőben sem fog. (A tapasztalatom szerint ezek így működnek.)

Buchhalter 2019.10.01. 14:26:54

@Eugene Horse: szerintem 20-25% lejtmenet biztos lenne ,ha a sok "lakástámogatási" elemet kivennék .

Womb Rаider 2019.10.01. 14:27:07

@Macropus Rufus: Nem valószínű, mert ez abban az esetben állna, ha zárt lenne a piac,,de nagyon nem az...

Az igaz, hogy a különféle 'ingyenpénz' injekciók szélesítették a hazai keresletet és ez emelte az árakat..de nagyon jelentős a külföldi tulajdonszerzés is, mert nekik még tűréshatáron belül vannak az árak. nekünk volt német és belga érdeklődő de végül kínai vitt vitt mindent, minimális alkudozás után. Ugyaígy van szűkebb pátriánkon belül, itt a németek minden 150nm feletti házat kibérelnek..igaz, számlával :) de euróért.

Buchhalter 2019.10.01. 14:31:02

@Macropus Rufus: ja csak a bank legtöbb esetben minimum 25 % önrészt vár el.CSOK,babaváró a legtöbb banknál nem számít önrésznek.Még jó! Utóbbi szintén hitel.Ha meg rossz heylen van a kiszemelt lakás falu és társai az elvárt Önrész felkúszik 30 -35 % -ig.Ezt valahogy össze kell rakni az meg idő.Vagy néhány szerencsés örököl szülőktől ,vagy tudják segíteni egy kis tőkével.De sokaknak ez sajnos nincs.Addig is lakni valahol kell.

ps://www.napi.hu/ingatlan/alberlet-budapest-arak-allam-megtakaritasok-hozamok-airbnb.692355.html

Ez a cikk pont ezt járja körbe elég jól megfogalmazva.

Macropus Rufus 2019.10.01. 14:31:38

@Eugene Horse: persze, hogy csak egy része. De mivel most sok embernek van ilyen támogatása, ezért nő a kereslet. Ami meg felveri az árakat. Figyeld meg, hogy be fognak zuhanni. Bp-n nem ér egyik kecó sem annyit amennyiért kínálják. Túl van árazva.

Fülig José 2019.10.01. 14:40:20

@Macropus Rufus: igazad van, annyival árnyalnám,hogy a bérleményre- normális helyeken- nem költesz egy ruppót se bérlőként. ha elb.szódik, csak hívod a tulajt.
50 m2 panel újbudán 30 millantó (panelprogram nélkül is) ennyiért kies érden 100 m2 házat veszel (lakást is), meg fussa villanyautóra is ha a távolság a bajod...nem vágom kinek éri meg ennyiért a szomszéd fingását hallgatni, de biztos velem van a baj.

Womb Rаider 2019.10.01. 14:45:16

@Fülig José: Naaaaa... 30 millióért lassan már csak a Tiszántúlon kapsz 100m2-t.. Érden közelebb lesz az az 50 millióhoz..és akkor majd költened kell rá hirtelen vagy ötöt..

Macropus Rufus 2019.10.01. 14:58:25

@Womb Rаider: nem vitatva, hogy az árakat ez miatt is mennek fel, azért a támogatások megvonása bedöntené a piacot az biztos. Mert akkor marad a gazdag nyugati embörke meg pár gazdag magyar és ennyi. Ez viszont bőven nem elég az ilyen magas árak fentartására.

kéki béla 2019.10.01. 15:07:45

Ingatlanosok... közel tíz éve volt dolgom velük. Nem eggyel. Még egy ilyen aljas söpredéket a politikán túli életben nem láttam. Azóta sem.

FlybyWire 2019.10.01. 15:15:57

Jajj, szegény naiv lelkek.
Az a helyzet, hogy mindent annyiért lehet eladni, amennyiért még megéri megvennie valakinek.
Az árak baromira nem az ingatlanosok miatt nőttek, bármennyire is sunyi semmitérő szakma, és utálom őket, mint a legtöbb ember.

Tessék szépen megnézni az összes szomszéd ország fővárosában az átlagfizetés és a lakások átlag m2 árának arányszámát.

Lehet majd szépen csodálkozni, hogy Budapest még milyen távol van a csúcstól.
És honnan indult!

Womb Rаider 2019.10.01. 15:24:38

@Macropus Rufus: Sok-sok ezer az a pár.. de igen, a csökkenés be fog következni és ez már amúgy most is látszik, vannak jelei. Telítődött is pár szegmens..

Ja..és arról se feledkezzünk ám meg, hogy az ingatlan árak emelkedésében vastagon ott van a munkaerő költségek megugrása. Ugye az egyik oldal követelte, hogy a tetőfedő bádogos kaliforniai béreket kapjon, különben emigrál.. aztán midőn a bérek el kezdtek kúszni a duplázódás felé, akkor jött a pislogás, hogy nemá, a négyzetméter árak is követik az új építésúeknél fokozottabban.. de a használtaknál is..

Az ingatlanfejlesztés jelenleg ~30%-os profittal fut.. (Van mérsékeltebb és bátrabb is..és sok múlik az ingatlan alatti telken is.
Mondjuk veszel egy városszéli telket a boom előtt 30 millióért és ráteszel 80 lakást, majd belepakolsz lakásonként 1.5 milliót telekhányadként.. mindenki örül..főleg te :) a projekt már jól indul..

Buchhalter 2019.10.01. 15:52:28

@FlybyWire: hát persze megint egy mantra szöveg.Linkeljél már grafikonokat és diagram görbéket a szomszédokról.Ez cirka az alma összehasonlítása a körtével,tehát fals meglátás.
Például szomszéd Ausztria is szomszéd,de azt mivel magyarázod,hogy míg Budapesten van 7000 Önkormányzati lakás egy 1,7 milliós fővárosban addig Bécsben 40 000 Önkormányzati lakás van 1,8 millló lakossal.Bécs külkerületi panel lakásai cirka azonos szinten vannak a Budapesti panel árakkal 30-35 mila. De itt a havi átlagbér nettó 250 odaát a 13-14 havi fizetéssel az átlagbér nettó 650 .És akkor még nem beszéltünk a sokkal jobb szociális hálóról,egészségügyi és oktatási ellátásról.

kalandfereg 2019.10.01. 16:01:51

Az ingatlanközvetítők már ennél sokkal alapabb szinten is átvernek mindenkit:
semmivel se tesznek többet és jobban, mintha a tulaj saját maga hirdetné az ingatlanát.

Ugyanarra a 2 hirdetési oldalra teszik fel az ingatlant, mint bárki halandó.
Csakhogy, míg az ember a saját lakása esetén felveszi az érdeklődők telefonját, továbbá érdekében áll a hirdetésben megadni az ingatlan címét, és jól felismerhetően körbefényképezni az ingatlant, addig az ingatlanközvetítők mindezekben ellenérdekeltek, hiszen ha felismerhető lenne a helyszín, szükségtelen jelenlétük már ki is lenne küszöbölve.
Áldatlan közreműködésük ellentételezéseképp 4-5-6-7 %-ot számítanak fel, ami még a legkisebb ingatlanok esetében is egy vagyon.

De az emberek a hülyék, akik ezeket az élősdiket fenntartják.

Mi úgy vettünk meg mélyen áron alul egy telket, hogy a szerencsétlen eladók már teljesen reményvesztettek voltak, évek óta senkit se érdekelt a hirdetés, olyan előnytelen fényképek voltak fent. Minimális infók alapján, google maps-on lenyomoztam a helyszínt, ebben hatalmas gyakorlatot szereztem :)) és megkerestem őket direktben.
Létrejött az üzlet, de üröm az örömben, hogy a szerencsétlenek kizárólagosságot írtak alá az ingatlanossal, így fizetniük kellett, bár az ingatlanos épphogy csak annyit tett bele, hogy elbénázta, és egy pici nyom alapján mégis le lehetett nyomozni a telket a googlemapson. :)))

Perrier_69 2019.10.01. 16:09:40

Javaslom a sok "hozzáértőnek", hogy keressen fel egy profi ingatlanértékesítési tanácsadót, és utána elmélkedjen a hallotakon! Mert ennyi baromságot már régen nem olvastam. A "magyar" mindig okosabb akar lenni mindenkinél! Azért tartunk ott, ahol tartunk! Szar a gumis, aki az autómon felszereli a téli vagy nyárigumit, csináld otthon OKOS! Cserélj olajat az autón! OKOS! Ne menj el étterembe kajálni, mert otthon is meg tudod csinálni a pizzát! OKOS! Inkább maradj csedbe és hallgass! SOK OKOS!

2019.10.01. 16:15:52

@Fülig José:
Mert mondjuk nem akarják a fél életüket dugóban tölteni...

Fülig José 2019.10.01. 17:34:00

@Zabalint: valamit valamiért. inkább hallgatod a szomszéd fuldoklását félötkor, szagolod a cigibűzt a lépcsőházban feszt és vadászod a parkolóhelyet minden délután félórát. bringa a folyosón, mosott ruha a teraszon, az előbbut elopják az utóbbit moshatod újra. 100 ismeretlennel egy lépcsőházban, amelyikből 10 tuti klinikai eset. és amikor a nyannyer melletted felgyújtja a konyhájat, mindned odalesz. kösz, inkább a ...vonat. merthogy képzeld! van egy ilyen szenzációs újítás orbánisztánban. hallatlan, mi? a hanyattló nyugaton régebben rájöttek a népek, hogy nem kell a p.csájat mindegyiknek a bádogdobozban növeszteni és állni egy helyben órákon át- mehet kényelmesen, olcsón, gyorsan. vagy -lángpallosos szentorbán az égben!!- mehet biciklivel is! mondjuk nem véletlen tűnnek el lassan a földről ezek az elmaradott alakok...

FlybyWire 2019.10.01. 17:47:16

@Buchhalter: "Bécs külkerületi panel lakásai cirka azonos szinten vannak a Budapesti panel árakkal 30-35 mila"

Hát hogyne, perszehogy :D

FlybyWire 2019.10.01. 17:49:46

@Fülig José: 30-ért Érden 100 nm-t :D :D :D
Ez itt a showder klub, vagy mi?
Nem 2015-öt írunk, tesó!
Ezért Érden is csak 50 nm panelt kapsz ma már, nyugi bele.

FlybyWire 2019.10.01. 17:51:02

@Fülig José: De egyébként a többi részével egyetértek, mi most vettünk pont itt házat.
Sokkal többért.
Ahonnan eljöttünk, 110 nm kertes és 65-ért van fent. Na mondjuk annyit nem ér, de 55-57 körül megcsípheti, ha mákja van.

Fülig José 2019.10.01. 19:04:31

@FlybyWire, @Womb Rаider: na direkk megnéztem skacok, ti is fussatok neki mégeccer. nemmondom hogy winccori kastélyok, de 1000x inább ezek közül vmi mint egy frankó 9. emelet az etelén... ;-)
tudjátok: érden érdemes!

BOL 2019.10.01. 19:24:25

@Fülig José: ingyent írtam volna? szerinted a kamatmentes az ingyent jelent? ki is itt az agyhalott? tekintve, hogy felvettem, picit tudom a kondíciókat... medve apám :D ostoba vagy, de nagyon. időfaktor, például? én is összegyűjtök ennyi pénzt mondjuk 10 év alatt... na de a MA realizált lehetőség, az addigi életminőség változás? annak ugye nincs piaci értéke? te remek közgazdász :D

Womb Rаider 2019.10.01. 19:29:14

@Fülig José: No, akkor még kéznél a link.. rakd már fel, kíváncsi vagyok..

@Perrier_69: Niná... ezért gründoltál egy külön nicket??? Komolyan??

Ezzel az erővel betehetnéd a 'profi ingatlanszakértő' linkjét is :)
A "hülyemagyarok" panel helyett mindenképpen értelmesebb lett volna. Te amúgy hottentotta vagy? Mert meglepően jól elboldogulsz a nyelvünkkel..

FlybyWire 2019.10.01. 19:30:37

@Fülig José: mondom, hogy itt lakom, és azt is mondom, hogy 6-8 éve épült 110 nm-est hirdetnek 65-ért.

Ami hülyeség, de ettől még ha ekkorát akarsz venni, olyat, amire utána nem kell azonnal még 4-5-öt, akkor 50 alatt garantáltan nem állsz meg.

FlybyWire 2019.10.01. 19:35:54

@Womb Rаider: Az a tök jó, hogy bármelyik ingatlant linkeli be, ott van alul a városban, és a környékén érvényes átlagos nm ár.
Ez Érd egészét (tehát Ófalut, meg a putris részeket is beleértve) nézve átlagban jelenleg 457,000 Ft.

Gyors fejszorzással ez pontosan 50 misi egy 110 nm-esre.
És akkor ez az ÁTLAGOS minőséget, 0-50 éves házat jelent.

Fülig José 2019.10.01. 19:40:47

@Womb Rаider: m.ingatlan.com/29676428
egy kis fantázia azé' kell, de az alapok megvannak.. ;-)

Womb Rаider 2019.10.01. 19:41:02

@FlybyWire: Most miért rondtod el a játékom :((((((

;)

Fülig José 2019.10.01. 19:47:26

@BOL: akko ne kalapáld a billentyűt hanem pattanj rá anyura mer kamatmentes sem lesz ha így megy tovább!
örülök a ma realizált életminőség- emelkedésednek (hitelből, te igazi csekonics!) csak azt' nehogya követketlző tíz- tizenötben beüssön a krach... mert ott leszek ha billen a trónszék...
remélem azé' egy dízel béjemvé telekjárkáló kijött az előlegből??
szívemből utálom a hitelből nagyképű alakokat, megérted ugye..?

Fülig José 2019.10.01. 19:51:09

@FlybyWire: küttem wazz! még ha körüljárok holnap helyben, találok ennél is olcsóbbat az biztos! 17 helyben töltött év nem múlik el nyomtalanul, tudom merre induljak.
nem beszélve a végrehajtas alatti álló putrikról... ;-)

Womb Rаider 2019.10.01. 20:19:29

@Egyolvasó_: Ugyan-.ugyan.. Zpetal.. a sztorid kísértetiesen ismerős.. a paneljaid ugyanazok.

Te már Diorellánál is mindent tökéletesen látni véltél.. és gyakorta szükségét érezted deklarálni, hogy te már nem vagy holmi koszos talpú magyar, te már világpolgár lettél és a valóság egyedüli ismerője.
Szerintem kezdd el törni a magyart, vegyél fel valami dögös akcentust és csüngeni fogunk a szavaidon. A kisujjad meg ügyesen tartsd el, nyugati értelmiségi barátom ;)

Valóban, az állam szociális szerepvállalása nem nyílt szocializmus, de amikor már az állampolgárok jelentős hányadának ilyesféle támogatásra van szüksége és igénye (tkp. a megélhetési költségeiket externalizálni vágynak..) akkor valami csak nem olyan csudijó.
Ha meg kell hekkelni az automatizmusokat, ha bele kell nyúlni és pozitív diszkriminációra van szükség, akkor régen rossz..

Az meg szánalmas, (mondhatnám úgy, hogy magát értelmiséginek deklaráló emberhez méltatlan) ha a kivándorlás okaként az Orbáni gazdaságpolitikát jelölöd meg. Ha valaki egy egészen komplex problémakört ennyire redukál, az félre akar másokat vezetni.. vagy hülye a közgazdasághoz és a politikához..
Ugyanígy vicces, ahogyan egy relatíve helyzeti előnyben lévő réteg/csoport egzisztenciális helyzetét igyekszel nyugaton általánosként ábrázolni.. miközben a szélsőséges jövedelmi különbségek nagyságrenddel nagyobbak arrafelé..

És emelem kalapom Dánia vitathatatlan sikereit látva.. de azé' köztünk szólva ciki, hogy évente 8%-al nő a hajléktalanság..és a hajléktalanok között felülreprezentált a 18-24 éves korosztály.. :)
Persze lehet, ők valami új, szabad generáció..

FlybyWire 2019.10.02. 08:27:34

@Fülig José: Oké, megtaláltad a skála alját.
Mivel továbbra is 470 ezer az átlag nm, ezért a találatod ellentételezésere nyilván vannak fent 65-70 milliósok is ugyanígy.
Nem velem vitázol, hanem a matematikával :)

Egyébként már kivülről is eléggé rom ez a ház, megnézném belül...

Womb Rаider 2019.10.02. 09:33:21

@Egyolvasó_: A hivatkozott állítások 100 kilométeres körzetében még magyar betű sincs..

Ugyesen lavírozol, mert mindig kiragadsz egy olyan réteget, aminek a nagy átlagnál némileg jobbak a kilátásai és igyekszel azt úgy tálalni, hogy az a minimum...ÉS mindenki hazudik, aki nem osztja a véleményed, mert te mindenütt ott vagy és mindent figyelsz. És nyilván a kolbászkerítésű franciáknál is csak azért állt lángokban néhány város, mert ősi népszokások keretében pogány ünnepeket élesztettek újra.
És az is ügyes húzás, amikor azt próbálod sulykolni, hogy itt én azt állítom, nálunk van a mennyország kapuja. Ezt sokszor eljátszottad már..kezdem unni.

Egyet továbbra sem értek.. ha neked annyira havaj-bugi ott a felső tízezer kifinomult közegében.. akkor mi a retkes bánatos jóistennek érzed szükségét a rendszeres észosztásnak? Élvezd az életed, ne fájdítsd szegény vakon tántorgó lápi magyarok szívét... nem is értem..hogy aki ennyire a felhők felett él, az mi a reteknek regel uidőről időre nicket itt a mocsárban??

Buchhalter 2019.10.02. 09:33:52

@FlybyWire: okoskodó paraszt vagy és semmit se akarsz alá linkelni!

Nesze : www.penzcentrum.hu/hitel/durva-ekkora-a-kulonbseg-a-becsi-es-a-pesti-ingatlanarak-kozott.1076413.html

Benne van a cikkben,hogy Bécs külső kerületeiben a négyzetméterár átszámolva 500 ezer Ft,Akkor még mindig persze?! Legközelebb nézz utána és utána oszd az észt !Különben a 65 milás kecod ingatlan szakértők szerint 20-25 %-kal van túlárazva.Én nekik hiszek és nem neked.

Buchhalter 2019.10.02. 09:41:10

@Womb Rаider: És emelem kalapom Dánia vitathatatlan sikereit látva.. de azé' köztünk szólva ciki, hogy évente 8%-al nő a hajléktalanság..és a hajléktalanok között felülreprezentált a 18-24 éves korosztály.. :)
Persze lehet, ők valami új, szabad generáció..

erre van valami linked vagy csak magyar propaganda oldalakról vetted? Különben Dániában 4-5 ismerősöm él és köszönik szépen jól vannak.Pedig az egyik srác egy parasztgazdaságban dolgozik állatgondozóként ,de elégedett. Az emelkedő hajléktalanok valószínűleg a 3 világbeli bevándorlókból kerülnek ki.Egyenes következménye,hogy a dán kormány is megkúrtította a segélyeket a migránsoknak. Főleg hogy jó néhány se dolgozni ,se tanulni ,se integrálódni nem akar.

Womb Rаider 2019.10.02. 10:02:03

@Buchhalter: Vagy te olyan ügyes srác, hogy a kulcsszavak (külföldiül írjad) segítségével megtaláld :)

Egy nagy eu térképet fogsz látni, pirosra színezve és számok, meg csengők is lesznek rajta..

Komolyan amatőrnek gondolsz? Még egy érdekesség.. egy 'project' keretében nyomkövetőket raktak pár hajlékonyra.. hogy még jobban tudjanak rajtuk segíteni!

De, ha belegondolsz, még akkor is szar van a palacsintában, ha neked van igazad és import hómlesszekkel rontják a statisztikájukat.. Egy magára valamit is adó bezzegország hogyan engedheti meg, hogy BÁRKI is ilyen életmódra kényszerüljön? Már régen saját, négy hálószobás jacuzzis lakásban kellene héderelniük, nem olyan körülmények között, mint itt a 2,5. világban, vadkeleten a Keletinél..
Az meg végképp megdöbbentő, hogy egy európai értékekekt magáénak valló ország így bánjon a menekültekkel.. skandalum!

FlybyWire 2019.10.02. 10:04:24

@Buchhalter: nyilván csak paraszt lehetek, de nem annak lesz igaza, aki kiabál.

Akárhogy feszítesz, sírsz, csapkodsz, a piac lövi be az árakat, ez mindig így volt, mindig így lesz.
Azért annyi, amennyi, mert ennyiért is megveszi valaki.

Ha nem lumpenproli lennél, hanem normális kereseted lenne, akkor meg tudnád fizetni. Meg lehet csinálni - ma már nem kell olyan hú de nagy csoda egy nettó 4-500 ezres fizuhoz, abból meg már kijön egy 150 körüli törlesztő, abból meg egy 30 millás lakás, 7-8 misi őnerővel.

Nem rinyálni kell, hanem tanulni, dolgozni, rámozdulni az elsőre akára ijesztő (állás) lehetőségekre, előbb-utóbb bejön valamelyik úgyis, ha nem sík hülye az ember.

De hát mindig lesznek olyan szerencsétlenek, mint te, aki mindig a fenti csecsről várja a lecsöpögő tejet.,
Állami bérlakás, mi?
Szar lehet neked.

FlybyWire 2019.10.02. 10:07:40

@Buchhalter: a linked meg regisztrálós, nem lehet megnyitni (regisztráljon akinek két anyja van).
Ja és április elsején publikálták :D

Buchhalter 2019.10.02. 10:18:04

@FlybyWire: elég buta vagy ,mert regisztráció nem kell hozzá.Indexre felmész Pénzcentrum.Már megint durvulsz ebből látszik,hogy igazi szarjankó vagy.Nem tartom magam lumpenprolinak Dolgozom a párommal együtt.Nem irigykedem van szakmám ,diplomám és piacképes idegen nyelv tudásom. Különben már itt páran célozgattak neked burkoltan ,hogy egy igazi antiszociális féreg vagy.Na csá.

FlybyWire 2019.10.02. 10:24:23

@Buchhalter: Mégis te fröcsögsz egyedül :)
De értem, diplomásként nyelvtudással aztán tényleg iszonyúan frusztráló lehet földimogyoróért dolgozni.
Növessz heréket, és jelentkezz valami normális helyre! Baromi jókat lehet most találni, nagyon erős a kereslet. Saját beosztottat is alig tudtam találni, annyira le van rabolva a piac.

FlybyWire 2019.10.02. 10:32:52

Már csak azért is érdemes kihasználni a jelenlegő munkavállalóknak ideális álláspiaci helyzetet, mert nagyon nem fog örökké tartani:
www.napi.hu/magyar_vallalatok/munka-munkaeropiac-allas-munkaero-kozvetites-autoipar.692236.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
süti beállítások módosítása