Két kollégám is lakáscsere előtt áll. Megszülettek a gyerekek, és nagyobb lakás kell. Már egy éve keregélnek, de egyre reménytelenebb a helyzetük. Az ingatlanárak emelkedése eljutott odáig, hogy ma két jó fizetésből sem temelhető ki az az összeg, ami egy másfélszobás lakásból egy háromszobás, jobb minőségű lakásba költözéshez kell. Végignéztem a folyamatot, ahogy egyre lejjebb adták az igényeiket, de a helyzet annyira reménytelen lett közben, hogy most már csak egy válságban bízhatnak, amely kipukkasztja ezt az őrült ingatlan lufit.
Mindeközben azért persze érdekes tapasztalataik is akadtak szép számmal. Ezek közül a mai bejegyzés arra a jelenségre fókuszál, hogy az utóbbi években kamugyanús hirdetések önttötték el az ingatlanpiaci hirdetőfelületeket. Ezek közös sémája, hogy amikor a telefonszámot felhívjuk, akkor gyakorlatilag minden esetben ingatlanközvetítő jelentkezik be, és közli, hogy a hirdetés már nem aktuális, az ingatlan régen elkelt. Érdekes módon a hirdetés ennek ellenére hetekig kinn marad. Aztán az is gyakori eset, hogy ugyanazok a képek később egy teljesen más ingatlannál tűntek fel, és érdeklődésre ott is azt mondják, hogy az ingatlant már értékesítették. Mondanom sem kell, ez a hirdetés is mindezek ellenére még sokáig látható.
Még egy közös jellemzője ezeknek a hirdetéseknek, hogy ingatlan négyzetméterének ára jellemzően magasabb a környéken megszokottnál.
Hogy mi lehet ennek a célja? Nagyon egyszerű. Tegyük fel, hogy Szabó úrnak eladó a lakása. Szabó úr azt csinálja, amit mindenki tenne a helyében, vagyis felmegy a legnépszerűbb ingatlan adásvételi portálok valamelyikére, és megnézi, hogy mennyiért mennek el a környéken a lakások. Ezután egyfajta átlagárat képez a fejében, s a saját lakását ezen az átlagáron kezdi el hirdetni. Ez eddig tiszta pszichológia, mi is így tennénk a helyében. Igen ám, de az így kalkulált átlagárat ezek a kamuhirdetések jelentősen felhúzzák, s mivel minden hirdető hasonlóképpen jár el, így a valódi ingatlanok árai is növekedésnek indulnak. Ami persze nagyon jól jön az ingatlanközvetítőknek, mert ugyebár százalékos jutalékért dolgoznak, s egyáltalán nem mindegy, hogy harminc, vagy hatvan millió forint után jár az a bizonyos százalék. Nyilván nem egyszerre történik a folyamat, és egyszerre csak kicsivel magasabb ár szabad, hogy szerepeljen az álhirdetésben, hogy ne lógjon ki a lóláb. Azonban évek munkájával, mint azt ma látjuk, a 150-200%-os emelkedés is elérhető.
A kamuhirdetéseknek utánajárni az egyszerű vásárlói oldalról teljesen reménytelen. Abban sem vagyok biztos, hogy a jelenlegi szabályozás alapján jogilag kikényszeríthető-e, hogy ilyen eszközökkel ne lehessen a piacot manipulálni. Persze létezik olyan, hogy piaci felügyelet, de biztos vagyok benne, hogy az ingatlanpiac kívül esik az érdeklődési körükön.
Pedig nem ártana az asztalra csapni. A CSOK-nak és az alacsony kamatozású hiteleknek köszönhetően a keresleti oldal megerősödött. Viszont az összes ilyen átveréses üzletnek ugyanaz a vége. Lufi fúvódik, ami egy idő után kipukkan, s egy csomó átvert - anyagilag megrokkant - ember marad utána.
Vannak jelek arra nézve, hogy az árak már elérték a maximumot, és lassan elkezd visszapattanni a piac. Ez ugyan nem a lufi kipukkanása még, hanem a szuper állampapír lett az új favorit az ingatlan helyett. De ez nem fog sokat segíteni azokon, akik írtózatos költségekbe verték magukat, és a gatyáig eladósodtak azért, hogy legyen hol felnevelni a gyerekeiket. A "hol" kérdést talán sikerült megoldaniuk, de közben a "miből" kérdésre elvesztették a válaszokat.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Womb Raider 2019.09.30. 16:47:09
Egyébként valóban láthatóak a jelek, amikor már 0.5-1 éve kering az ingatlan .. és lassan kopik az ára..
Amúgy vannak egészen vicces irodák (É-NY Mo. város) ahol hirtelen minden ingatlan 20-60%-al megtolnak felfelé.. láttam pár ilyet, de a legtöbb pár hónap után visszaállt a régi-5% árra :))
Talán megpróbálják áttolni másik ársávba, hogy más célcsoport látóterébe kerüljön az adott ingatlan?
Sokkal érdekesebb, hogy mi lesz azzal, aki későn áll ki az ingatlanfejlesztésből és nyakán marad az ingatlanjai 20-30%-a.
HaCS 2019.09.30. 17:02:08
Hogy a piacgazdaságban csak a termékbőséget fogjuk érezni, a New York-i, Londoni, Párizsi ingatlanárak meg megmaradnak a hanyatló nyugat ópiumának.
Ugyanezt a kérdést már feszegettük 10-15 éve a devizahitelek kapcsán, de nem tanult belőle senki. Továbbra sem jut eszébe senkinek, hogy a takarója esetleg nem véletlen olyan hosszú, amilyen...
Amúgy meg tessék nyugodtan eladósodni, erőn felül a vágyott ingatlanba költözni (újra)! A végén csak átvertnek kell érezni magunkat, és hangosan csapkodni. Az állam majd úgyis kisegít minden ostobát a többiek adójából.
Előre (és utólag) is nagyon szívesen!
Csak azt nem értem akkor mire kellett az a cirkusz itt pont 30 évvel ezelőtt?
HaCS 2019.09.30. 17:21:17
"...mi lesz azzal, aki későn áll ki az ingatlanfejlesztésből és nyakán marad az ingatlanjai 20-30%-a."
Hát bizony bukni fog az üzleten. Ez a fránya világ úgy működik, hogy a befektetések sem mindig térülnek meg.
De még ezt is tanulni kell!
Womb Rаider 2019.09.30. 17:29:55
Most borítékolom, hogy 10 év múlva lesz táblalóbálás a Kossuth téren és Merazorbán..
Az viszont nem megy, hogy az emberek képesek legyenek felmérni a lehetőségeiket/szükségleteiket és azzal szinkronba állítani az igényeiket.
A lakhatáshoz való jog még nem jelenti azt, hogy mindenkinek 150nm penthouse dukál..
Az, ahogyan egy válság peremén is tizenhuszon évekre vesznek (erőn felül) lakásokat..mert nehogymá' lemaraggyunk Terikééktől..
..és igen, a Nyugat keményen begyűrűzik, a piaci versenyben nehéz sokaknak tartani a tempót a Nyeu nyugdíjasokkal :) Pedig mekkora tutiság lett volna.. kiharcolni az EU-s béreket és megtartani a Keu árakat :)
2019.09.30. 19:03:11
qwertzu 2019.09.30. 19:12:30
Ha van aki kifizeti érte az árat, akkor az az ára.
Fülig José 2019.09.30. 19:22:46
sebaj, majd megveszem a pecót a végrehajtótól - féláron. csak tessék, tessék...
az ingatlanosnál lejjebb nincs életforma, de ezt mindenki tudja, kár erre egy bejegyzést pazarolni.
halaloszto 2019.09.30. 19:53:48
Exploiter 2019.09.30. 20:18:58
Egy 150nmes penthouse kb 150 misit ér mostanában.
Nem tudom, te milyen országban élsz, ahol munkás prolik vesznek ilyet poénból, szerintem jellemzőbb, hogy szar kis panelt vesznek szar helyen harminc év hitelre, mert talán az belefér.
Exploiter 2019.09.30. 20:18:59
Egy 150nmes penthouse kb 150 misit ér mostanában.
Nem tudom, te milyen országban élsz, ahol munkás prolik vesznek ilyet poénból, szerintem jellemzőbb, hogy szar kis panelt vesznek szar helyen harminc év hitelre, mert talán az belefér.
2019.09.30. 20:47:53
"Isten hozott a szép, új világban!"
A szép, új világban a rothadó kapitalista országokban (pl. Dánia, Németország, Ausztria, Franciaország) már rájöttek arra, hogy ilyenkor az államnak is be kell lépnie a piacra, és olcsó bérlakásprogramot kell nyújtania, ha meg akarja akadályozni a fiatalok elvándorlását (esetleg még többeket is oda akar csábítani).
"Most borítékolom, hogy 10 év múlva lesz táblalóbálás a Kossuth téren és Merazorbán.."
A zorbáni gazdaságpolitika már 10 éve megbukott, de egyrészt az átlagpógár túl buta ahhoz, hogy ezt felismerje, aki meg felismeri, annak sokkal egyszerűbb és elegánsabb megoldás megvenni a single ticketet Nyugatra, mint táblát lóbálni a Kossuth téren. Szóval emiatt felesleges aggódnod.
Kerti Öröm 2019.09.30. 21:34:48
Az ingatlan.com oldalon azonban minden regisztrált felhasználó jogosult jelenteni a tisztességtelen vagy gyanús hirdetéseket, és ezeket a bejelentéseket komolyan is szokták venni. Mindenkit bátorítok, hogy éljen ezzel a lehetősséggel.
Narancsos kommunizmus 2019.09.30. 22:02:17
Narancsos kommunizmus 2019.09.30. 22:03:42
HaCS 2019.09.30. 22:16:29
A bérlakás-program valóban időszerű lenne már 20 éve. Meg az ingatlanbérleti piac szabályozása, rendbetétele is.
De ez csak az egyik oldal. A fejekben is rendet kéne tenni. A rendszerváltás után 30 évvel is ott tartunk, hogy a hosszútávú ingatlanbérlés, még alternatívaként sem merül fel sem a keresleti, sem a szabályozói oldalon. Sem a támogatásokban, sem a piaci beruházásoknál. Csak a tulajdonlás erőltetése, és a pofára esés váltakozik ciklikusan.
Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2019.09.30. 22:45:37
Beer Monster 2019.09.30. 23:07:41
Kelly és a szexi dög 2019.09.30. 23:50:02
ikonka 2019.10.01. 00:27:03
Biztos nem az töténik, hogy a hireket hallva akinek eladó ingatlana van az felárazza, nyilván ingyen pénzből bármennyi jöhet. Már vidéki városok panelárai is felmentek az egekbe, de azért mert megfizetik.
Amúgy meg sok idióta, a közvetítő nem kötelező, ha nem akarsz, nem szerződsz vele és kész. Nyilván meg az eladók maguk mind öszinték a lakásuk kapcsán, simán nem hazudnak hozzá a felújításhoz, nem mondanak kevesebbet a fűtés költségére stb.
Javaslom húzd ki a fejed a seggedből.
ikonka 2019.10.01. 00:31:37
Amúgy meg olyan ostoba vagy, hogy szerintem nem is érted a különbséget 2008 és 2019 között.
Törpvadász 2019.10.01. 03:00:08
Törpvadász 2019.10.01. 03:00:08
Burgermeister 2019.10.01. 04:04:28
titko 2019.10.01. 05:41:30
dodonovics 2019.10.01. 06:13:28
Szóval gondolkozzunk már....
Etniez 2019.10.01. 06:33:33
Ahoj- 2019.10.01. 06:53:40
Fülig José 2019.10.01. 06:59:57
emlékszem rád tompika, ugyanezt mantráztad kétezer-ötben... azt tízre vitt mindent a vh.
a különbség? akkor az örökpanorámára meg sukárkocsira vettek fel a parasztok elképzelhetetlen stexet, ma már (hála a csúti kocának) már a nemlétező gyerekre is. azt ha a purdé nem gyün...?
inkább kussoltál volna.
Womb Rаider 2019.10.01. 07:13:37
Nem a lakás tartja egy országban a fiatalokat, hanem a rövidtávú érdekeik. A jövőkép sokuknál leszűkül a "Pénteken ki veszi az ekit?" kérdésre..
És, tudod, számomra azért nem a sikert és a jólétet igazolja az a gazdaságpolitika, ahol az emberek döntő hányadának semmi vagyona sincs, a lakhatását is csak a mások pénzén tudja megoldani.. Gyökértelen milliók, a gyerekeik újra és újra a nulláról startolnak.
De egyébként ne érezd kényszernek a velem való kommunikációt, majd akkor okoskodj, ha a határon túlról teszed ;)
peter3374 2019.10.01. 07:16:08
Az autoknal mar mukodik, ott is azoknal amibol keves van, ha eladni akar, akkor felteszik a kamu draga hirdeteseket, amit eladni akar az meg kicsit olcsobb, ha venni akar akkor meg forditva, igy megnezi az elado a kinalatot es latja, hogy az ovenel kevesebbet futott, fiatalabb autok mennyibe kerulnek es az ala arazza be a sajatjat, majd ha sikerul megvennie a neppernek olcson a kiszemeltet, akkor hirtelen eltunnek az olcso autok es megjelennek a tobbet futott regebbi autok dragabban. De ez csak akkor mukodik, ha az adott tipusbol par darab van elado, pl. egy ford focusnal amibol van 1000 elado, nem lehet megcsinalni, pont mint egy ingatlannal.
Womb Rаider 2019.10.01. 07:20:16
Megfejtsem? No, szóval arra gondolt a költő, hogy az emberek jókora hányada vagy képtelen felmérni a lehetőségeit (korlátait..) vagy nem akar szembenézni azokkal, vagy nem érti, mit jelent 15 évre aláírni egy szerződést, mikoron csökken a foglalkoztatás, a gazdaság 10 évente hullámvölgybe kerül... egy érdekli: a sugallt mintákat másolni, mert Ő nem éri be kevesebbel, neki ez JÁR.
A téves döntésének költségeit ezzel analóg módon igyekszik porlasztani, másokat hibáztatni.. hiszen milyen ciki is lenne beismerni, hogy nagy volt rá a kabát, hülye nagyravágyása a tönk szélére sodorta. ..hogy nem több, mint egy szánalmas barom, fejőstehén.
Nem gondolja végig, hogy a leszármazottai jövőjét is kockára teszi, csak azért, hogy pozőr életstílusát fenntarthassa.
És igaza van Fülig José kartácsnak.. akkor kell vásárolni, amikor vér folyik az utcákon.. vagy amikor dobra verik negyed áron a bedőlt hitel fedezetét.
HaD 2019.10.01. 07:22:14
Erre a politikus (jobb vagy a bal?-nak elnevezett:))ráépíthet egy foglalkoztatás politikai sikert...jó sok krampácsolót lehet ebből etetni,és egy hangzatos családbarát kampányt erre lehet ráépíteni...mindeközben a " családbarát" kórházak és egyéb szociális rendszerek mehetnek a lecsóba. Az embik meg boldogok hogy milyen sok zs-t keresnek de közben szépen ugyanúgy robiznak egy lakásért 30 évet(egy emberöltőt:))mint a szüleik,hogy kitermeljék a bibsik extra profitját...fuss Ryan:):)
Womb Rаider 2019.10.01. 07:58:42
Érdeklődés még csak-csak van.. de kereslet kevésbé. Én már most azt látom itt, GYMS-ban, hogy a nagyobb projekteknél a haszon bele fog fagyni a maradék , értékesíthetetlen lakásokba, amiket majd a bérleti szegmens talán befogad. Ezek a kevésbé jó tájolású/pozíciójú/méretű lakások, amik jellemzően nem a tulajdonos lakhatására szolgálnak.
"Na de mindegy, lehet csak nekem van annyi eq-m, hogy nem kivanom mas emberek gazdasagi nyomorjat. "
Főleg, hogy ezek megmentése mindig a józanabbul élők, tervezők kontójára zajlik. Viszont ez valamennyire ellentételezve van azzal, hogy ilyenkor pont a józanabbak kerülnek helyzetbe.
Az előző 'turnus' ingatlanjai is ott vannak a piacon és néha egészen jutányos áron lehet a kereslet fókuszán kissé kívül eső (nagyobb értékű) ingatlanokhoz jutni. Az is igaz, hogy vannak frekventált területek, ahol már nemzetközi verseny zajlik, ott ezzel szinkronban feljebb is van a léc..
ikonka 2019.10.01. 08:20:12
igazi hős 2019.10.01. 08:41:41
igazi hős 2019.10.01. 08:47:52
Womb Rаider 2019.10.01. 08:52:06
Ami viszont arcátlanság (nem is értem, miként maradt ki) az az a fajta gyakorlat, ami a Hermina Bau saját fejlesztése.. lenyúlni a polgárok pénzét, felépíteni (~nulla kockázattal) az ingatlanokat, majd átadás előtt megzsarolni csóringereket, hogy csakis 20%-os felárral juthatnak hozzá, bizonyos vis major hivatkozásokkal :))
igazi hős 2019.10.01. 08:56:14
Nálunk meg a polgármester haverjai kapnak töredék áron bérlakást.
igazi hős 2019.10.01. 09:04:24
Ma meg a reális alatt tartott jegybank kamat miatti olcsó hitel és a CSOK nyomja fel az árakat. (A reális kamat látszik a MÁP+ hozamán.) Nincs itt különbség, népszerűségért pénzszórás van.
Womb Rаider 2019.10.01. 09:17:23
Persze.. megvehetnék Berlin belső kerületeiben a lakást, de NEM AKARJÁK.. logikus.. mindek képeznének vagyont, amikor így új kihívások elé állíthatják a kis Jürgent, mikor felnő.
Tudod, az is megoldás, hogy eladod a kinőtt lakást és veszel egy nagyobbat.. vagy, ha nagyon költözni kell, úgy kiadod bérbe és abból finanszírozod a másik lakhatást.
Nem, tényleg messze tutterebb megoldás, ha gyökérelenül tűröd, ahogy ide-oda sodor a világ, ahogy jöttél, úgy mész, a feje alatt úgysem viszi senki..
444.hu/2019/01/02/becsben-nem-hagyjak-kiturni-a-szegenyeket-a-lakasukbol
De nézhetjük bárhonnan.. ha piaci ár alatt hasznosítasz egy ingatlant, ami közösségi tulajdon, akkor valójában jövedelemtranszfert valósítasz meg (politikai tőkeképzés..) és valójában azokkal fizetteted meg a különbséget, akik nem veszik igénybe (tetszőleges okból) Puff.. a nyugati világ mindenhatóját, a nagy 'Piaci Törvényszerűséget' mán megint meghekkelték..
Szerintem egyszerűbb és tisztább, ha a fizetésekből kényelmesen jut(na) a lakhatásra, nem vinné el mindenütt az átlag 40-50%-ot.. itt, Mutyisztánban, de Gazdagisztánban sem..
(amgy ez meszsire vezet, mert azon is el lehet mélázni, végső soron kinek is jó az Európa szélességben mobilizált munkaerő ;) )
Örömhernyó 2019.10.01. 09:21:22
Az államnak kellene valódi bérlakás-programot indítani, ami nem arról szól, hogy csókosoknak, a helyi képviselők gyerekeiknek, sógorainak átjátsszák a lakásokat.
A kapitalizmus (((működtetőinek))) az az érdeke, hogy az emberek ne juthassanak sajat lakáshoz, mert ha minden család sajátban lakik, akkor nekik nem lehet eladni hiteleket, nem lehet lakbért szedni tőlük.
Pont olyan ez, mint az autóvásárlás. Nem az autón keresnek a kereskedők és bankok, hanem a mellé eladott hitel vagy lízing szerződésen. Ezért húzzák a szájukat az autókereskedők is, ha készpénzért akarsz autót venni és hitelt nem vennél fel hozzá.
Ingatlannal ugyanez van.@Egyolvasó_: Én egy vadkapitalista országban élek, (nem EU), ahol még az óvoda, iskola, egyetem is fizetős, és én itt, tök idegenként is esélyesebb vagyok szociális alapon bérelni lakást, mint Magyarországon lennék. Ez a vicc, hogy a kádári Magyarországból pár évtized alatt lett egy ordas lehúzó kurvaisten ország, ahol a csókosoknak jut az önkormányzati lakás is. Nem csodálkozom, ha magyar családok felkerekednek és Ausztriában telepednek le, ott ugyanis könnyebb lakáshoz jutni nekik, mint Magyarországon.
Perrier_69 2019.10.01. 09:54:05
Az állítása valótlan az ingatlanossal szemben! NEM ILLIK ÁLTALÁNOSÍTANI!!!!
2019.10.01. 10:05:06
Azért, hogy meg ne fagyjatok, és éhen ne haljatok, mint néhányan itt, Romániában akkoriban. Lette(ün)k volna többen is, ha tovább tart.
bontottcsirke 2019.10.01. 10:34:24
Gazz 2019.10.01. 10:41:33
Womb Rаider 2019.10.01. 10:49:48
2019.10.01. 10:57:43
ikonka 2019.10.01. 11:14:40
Buchhalter 2019.10.01. 11:19:03
2019.10.01. 11:33:05
Womb Rаider 2019.10.01. 11:49:25
Amennyiben hagyjátok magatokat.. De most komolyan..mit lehet erre mondani?
Fülig José 2019.10.01. 11:50:34
@Eugene Horse: bezzeg te, júdzsín. ja, nem is mondtál semmit. akkor bocs.
mivel valaa szakmám volt, engedjétek meg hogy kicsit értsek hozzá. a magyar paraszt legalább 1, de inkább 2 kategóriával nagyobbat/szebbet/jobbat akar, mint amit megengedhet magának. ez igaz pecóra, verdára, lapstévére, mifaszra.
mert bunkó, iskolázatlan, hiszékeny.
a német gazdaság lassul, mi viszont abból élünk, uh nálunk is lassulni fog. bármit állitson a pampák fáraója. és akkor a sok bugris megint ott fog állni, mint f.sz a lakodalomban.
másik: az ingatlanokat jó részben külföldiek veszik és bérlakást csinálnak belőle. mert az nincs. a probléma, hogy nekik kb mindegy, hogy 80e € -t vagy 100e-t tesz bele, picsafüst az európai árakhoz, a magyarnak viszont a különbség is az éves bevétele x3. viszont a bérleti díj a hanyatló nyugaton bele van építve a fizukba (kétkeresős a családmodell, mielőtt valamelyik nekiáll okoskodni..) itthon meg nincs. tehát: a kégli drága de legalább a bérlakás is. hát felveszünk hitelt. a kör bezárult. fasza.
Buchhalter 2019.10.01. 11:59:23
Fülig José 2019.10.01. 12:13:22
1. német vállalatoknak szállítunk be, folyamatosan már 6. éve.
a forgalom (és ezzel az árak) drámaian visszaestek az utóbbi fél évben.
2. hogy min nyerészkedek, ahhoz neked pont semmi közöd. amíg az általam is finanszírozott közösből kell megmenteni a tudatlan, ostoba, kivagyi köcsögöket, ott nyerem vissza a pénzemet ahol tudom.
3."hogy végrehajtandó ingatlan max a piaci érték 50 % -án mehet el.Alább nem lehet menni"
ez komplett hülyeség, van hivatalos értékbecslés, ezen kívül még kb 100 különböző dolog befolyásolja az ingatlan kikiáltási árát. ha nem értesz hozzá, minek pofázol bele?
+1 esetleg megnézted bíró cica performanszát? aki KÉT budai lakását bukta, mert egyiket sem volt hajalandó eladni, hogy mentse a másikat? mekkora agyra vall, mi?!
na, a többi is pont ilyen ostoba f@sz. több év állt rendelkezésre mindenkinek megoldani a problémát, de persze jómagyar szokás szerint beleszartak, "mer nemá tegyenek ki a kéglimől, há' hogy má, höhöhöhö"
hát rendőrrel, ba, sittysutty.
de sebaj, lesz mindennap ének óra kaszáskeresztes fideSS-módra, forradalmi, lélekmelengető dalokat fogunk énekelni, mint a mókus fenn a fán... még véletlen se tanuljon semmit a sötét magyar paraszt.
ne nekem reklamálj, mert ostobák.
BOL 2019.10.01. 12:21:06
inteligencs elenzeki 2019.10.01. 13:00:03
"A zorbáni gazdaságpolitika már 10 éve megbukott, de egyrészt az átlagpógár túl buta ahhoz, hogy ezt felismerje"
Ja. Tényleg hülyék az emberek. Egyszerűen képtelenek belátni, hogy a ballibsik elkúrásos gazdaságpolitikája nyomán 2010-re csődközeli helyzetben lévő ország "sikeres" volt, most meg, hogy a válságból kilábalt, és már nem szorul IMF mankóra, ez meg kész bukás. Tényleg . De komolyan.
De a leghülyébbek a hitelminősítők. Basszus az utóbbi 8 évben folyton felminősítgetnek, mikor semmi okuk rá.
ikonka 2019.10.01. 13:09:24
Fülig José 2019.10.01. 13:13:03
medve anyám....
2019.10.01. 13:31:35
A kérdés, hogy egy állami bérlakás programmal mitől lenne több lakás a most keresett területeken (pl. Budapest, Győr). Talán több hely lenne? Talán nagyobb kapacitással építene az építőipar? Csak mert csinálhatsz állami bérlakás programot, de többen csak akkor fognak tudni lakáshoz jutni, ha több lakás lesz ott, ahol kell. Valamivel fizetni fognak így is, úgy is a lakók, vagy az ingatlan árát, vagy a bérbeadónak a bérleti díjat, nyomott árú állami bérlakás esetén meg mondjuk a kapcsolataikkal.
Gazz 2019.10.01. 13:32:49
2019.10.01. 13:33:19
Womb Rаider 2019.10.01. 13:37:42
1. német vállalatoknak szállítunk be, folyamatosan már 6. éve.
a forgalom (és ezzel az árak) drámaian visszaestek az utóbbi fél évben. "
Az hagyján.. de maga Merkel is elismerte, hogy recesszión megy át a német ipar..
Az autóipart Trump rúgta tökön, no, meg a végtelen ostoba politikusok az emisszió irracionális tartományba kényszerítésén.. Kína önjáró lett..maximum a fejlesztési szakaszt hagyja az EU vállalatokra..
Plusz maguk a németek is intenzíven automatizálnak, robotizálnak, szóval az élőmunka hányad csökkenőben..
:)
Lesznek itt legörbülő szájak..
Fülig José 2019.10.01. 13:39:23
az én véleményem továbbra is az, hogy a múltkori buktát JELENTŐSEN csökkentette volna az emberek oktatása/ felvilágosítása. ha ebben az országban nem "az lennél amit mutatsz" hanem aki valóban vagy, kisebb lett volna a dráma.
bérlakás-program nem lesz, ahhoz a teljes átalakítás kéne, egy fél-bérlet ára mondjuk 60 e Ft, minden munkavállaló nem tud ennyivel többet keresni.
gondolom a KATA erőltetése is azt a célt szolgálja, hogy a népnek legyen stexe élni, de ennek meg lesz a böjtje nyugdíj környékén.
Fülig José 2019.10.01. 13:40:46
body_andras 2019.10.01. 13:45:22
A piaci árakat a befektetők pénzéhsége húzza magával.
Gazz 2019.10.01. 13:50:39
Womb Rаider 2019.10.01. 13:51:58
Ezt némileg vitatnám, mert az egyik legnagyobb hálózattal bírónál tapasztaltuk, hogy magasabb árat javasolt, mint amit mi elképzeltünk.. ez négy lakásnál már elég jelentős többlet volt..de minekutána fél évig nem sok mozgás volt, lejárt a szerződés és 1 hónap alatt az eredetileg saccolt áron kis huzavona után csomagban elment az összes.
Pedig nagy duma az volt az ingatlanosnál, ennyi, meg annyi vevőt hoz, bízzuk csak oda.. Mivel 150km-re voltak az ingatlanok, célszerű volt 'szakemberre' bízni. Mindegy, ez is elmúlt.
Fülig José 2019.10.01. 13:52:37
2019.10.01. 14:09:23
Macropus Rufus 2019.10.01. 14:13:33
2019.10.01. 14:20:17
ikonka 2019.10.01. 14:23:25
Buchhalter 2019.10.01. 14:25:20
gabcigirl 2019.10.01. 14:25:24
Macropus Rufus 2019.10.01. 14:25:41
régen is irreálisak voltak az albérleti díjak. Most már szürreálisak. Jelenleg a banki törlesztő részlet sok esetben olcsóbb mint a lakbér. Régen is az volt a bibi, hogy drága az albi ezért nem alternatíva. Ha 1 havi albi ára kb. 1 heti átlagbér lenne (kb. 55.000-60.000 nettó) akkor az egy alternatíva lenne a 150.000-es banki törlesztéshez képest. De jelenleg az albi drágább mint a hitel. És mivel ez az elmúlt 30-35 évben semmit nem változott, van rá esély, hogy a jövőben sem fog. (A tapasztalatom szerint ezek így működnek.)
Buchhalter 2019.10.01. 14:26:54
Womb Rаider 2019.10.01. 14:27:07
Az igaz, hogy a különféle 'ingyenpénz' injekciók szélesítették a hazai keresletet és ez emelte az árakat..de nagyon jelentős a külföldi tulajdonszerzés is, mert nekik még tűréshatáron belül vannak az árak. nekünk volt német és belga érdeklődő de végül kínai vitt vitt mindent, minimális alkudozás után. Ugyaígy van szűkebb pátriánkon belül, itt a németek minden 150nm feletti házat kibérelnek..igaz, számlával :) de euróért.
Buchhalter 2019.10.01. 14:31:02
ps://www.napi.hu/ingatlan/alberlet-budapest-arak-allam-megtakaritasok-hozamok-airbnb.692355.html
Ez a cikk pont ezt járja körbe elég jól megfogalmazva.
Macropus Rufus 2019.10.01. 14:31:38
Fülig José 2019.10.01. 14:40:20
50 m2 panel újbudán 30 millantó (panelprogram nélkül is) ennyiért kies érden 100 m2 házat veszel (lakást is), meg fussa villanyautóra is ha a távolság a bajod...nem vágom kinek éri meg ennyiért a szomszéd fingását hallgatni, de biztos velem van a baj.
Womb Rаider 2019.10.01. 14:45:16
Macropus Rufus 2019.10.01. 14:58:25
kéki béla 2019.10.01. 15:07:45
FlybyWire 2019.10.01. 15:15:57
Az a helyzet, hogy mindent annyiért lehet eladni, amennyiért még megéri megvennie valakinek.
Az árak baromira nem az ingatlanosok miatt nőttek, bármennyire is sunyi semmitérő szakma, és utálom őket, mint a legtöbb ember.
Tessék szépen megnézni az összes szomszéd ország fővárosában az átlagfizetés és a lakások átlag m2 árának arányszámát.
Lehet majd szépen csodálkozni, hogy Budapest még milyen távol van a csúcstól.
És honnan indult!
Womb Rаider 2019.10.01. 15:24:38
Ja..és arról se feledkezzünk ám meg, hogy az ingatlan árak emelkedésében vastagon ott van a munkaerő költségek megugrása. Ugye az egyik oldal követelte, hogy a tetőfedő bádogos kaliforniai béreket kapjon, különben emigrál.. aztán midőn a bérek el kezdtek kúszni a duplázódás felé, akkor jött a pislogás, hogy nemá, a négyzetméter árak is követik az új építésúeknél fokozottabban.. de a használtaknál is..
Az ingatlanfejlesztés jelenleg ~30%-os profittal fut.. (Van mérsékeltebb és bátrabb is..és sok múlik az ingatlan alatti telken is.
Mondjuk veszel egy városszéli telket a boom előtt 30 millióért és ráteszel 80 lakást, majd belepakolsz lakásonként 1.5 milliót telekhányadként.. mindenki örül..főleg te :) a projekt már jól indul..
Buchhalter 2019.10.01. 15:52:28
Például szomszéd Ausztria is szomszéd,de azt mivel magyarázod,hogy míg Budapesten van 7000 Önkormányzati lakás egy 1,7 milliós fővárosban addig Bécsben 40 000 Önkormányzati lakás van 1,8 millló lakossal.Bécs külkerületi panel lakásai cirka azonos szinten vannak a Budapesti panel árakkal 30-35 mila. De itt a havi átlagbér nettó 250 odaát a 13-14 havi fizetéssel az átlagbér nettó 650 .És akkor még nem beszéltünk a sokkal jobb szociális hálóról,egészségügyi és oktatási ellátásról.
kalandfereg 2019.10.01. 16:01:51
semmivel se tesznek többet és jobban, mintha a tulaj saját maga hirdetné az ingatlanát.
Ugyanarra a 2 hirdetési oldalra teszik fel az ingatlant, mint bárki halandó.
Csakhogy, míg az ember a saját lakása esetén felveszi az érdeklődők telefonját, továbbá érdekében áll a hirdetésben megadni az ingatlan címét, és jól felismerhetően körbefényképezni az ingatlant, addig az ingatlanközvetítők mindezekben ellenérdekeltek, hiszen ha felismerhető lenne a helyszín, szükségtelen jelenlétük már ki is lenne küszöbölve.
Áldatlan közreműködésük ellentételezéseképp 4-5-6-7 %-ot számítanak fel, ami még a legkisebb ingatlanok esetében is egy vagyon.
De az emberek a hülyék, akik ezeket az élősdiket fenntartják.
Mi úgy vettünk meg mélyen áron alul egy telket, hogy a szerencsétlen eladók már teljesen reményvesztettek voltak, évek óta senkit se érdekelt a hirdetés, olyan előnytelen fényképek voltak fent. Minimális infók alapján, google maps-on lenyomoztam a helyszínt, ebben hatalmas gyakorlatot szereztem :)) és megkerestem őket direktben.
Létrejött az üzlet, de üröm az örömben, hogy a szerencsétlenek kizárólagosságot írtak alá az ingatlanossal, így fizetniük kellett, bár az ingatlanos épphogy csak annyit tett bele, hogy elbénázta, és egy pici nyom alapján mégis le lehetett nyomozni a telket a googlemapson. :)))
Perrier_69 2019.10.01. 16:09:40
2019.10.01. 16:15:52
Mert mondjuk nem akarják a fél életüket dugóban tölteni...
Fülig José 2019.10.01. 17:34:00
FlybyWire 2019.10.01. 17:47:16
Hát hogyne, perszehogy :D
FlybyWire 2019.10.01. 17:49:46
Ez itt a showder klub, vagy mi?
Nem 2015-öt írunk, tesó!
Ezért Érden is csak 50 nm panelt kapsz ma már, nyugi bele.
FlybyWire 2019.10.01. 17:51:02
Sokkal többért.
Ahonnan eljöttünk, 110 nm kertes és 65-ért van fent. Na mondjuk annyit nem ér, de 55-57 körül megcsípheti, ha mákja van.
Fülig José 2019.10.01. 19:04:31
tudjátok: érden érdemes!
BOL 2019.10.01. 19:24:25
Womb Rаider 2019.10.01. 19:29:14
@Perrier_69: Niná... ezért gründoltál egy külön nicket??? Komolyan??
Ezzel az erővel betehetnéd a 'profi ingatlanszakértő' linkjét is :)
A "hülyemagyarok" panel helyett mindenképpen értelmesebb lett volna. Te amúgy hottentotta vagy? Mert meglepően jól elboldogulsz a nyelvünkkel..
FlybyWire 2019.10.01. 19:30:37
Ami hülyeség, de ettől még ha ekkorát akarsz venni, olyat, amire utána nem kell azonnal még 4-5-öt, akkor 50 alatt garantáltan nem állsz meg.
FlybyWire 2019.10.01. 19:35:54
Ez Érd egészét (tehát Ófalut, meg a putris részeket is beleértve) nézve átlagban jelenleg 457,000 Ft.
Gyors fejszorzással ez pontosan 50 misi egy 110 nm-esre.
És akkor ez az ÁTLAGOS minőséget, 0-50 éves házat jelent.
Fülig José 2019.10.01. 19:40:47
egy kis fantázia azé' kell, de az alapok megvannak.. ;-)
Womb Rаider 2019.10.01. 19:41:02
;)
Fülig José 2019.10.01. 19:47:26
örülök a ma realizált életminőség- emelkedésednek (hitelből, te igazi csekonics!) csak azt' nehogya követketlző tíz- tizenötben beüssön a krach... mert ott leszek ha billen a trónszék...
remélem azé' egy dízel béjemvé telekjárkáló kijött az előlegből??
szívemből utálom a hitelből nagyképű alakokat, megérted ugye..?
Fülig José 2019.10.01. 19:51:09
nem beszélve a végrehajtas alatti álló putrikról... ;-)
Womb Rаider 2019.10.01. 20:19:29
Te már Diorellánál is mindent tökéletesen látni véltél.. és gyakorta szükségét érezted deklarálni, hogy te már nem vagy holmi koszos talpú magyar, te már világpolgár lettél és a valóság egyedüli ismerője.
Szerintem kezdd el törni a magyart, vegyél fel valami dögös akcentust és csüngeni fogunk a szavaidon. A kisujjad meg ügyesen tartsd el, nyugati értelmiségi barátom ;)
Valóban, az állam szociális szerepvállalása nem nyílt szocializmus, de amikor már az állampolgárok jelentős hányadának ilyesféle támogatásra van szüksége és igénye (tkp. a megélhetési költségeiket externalizálni vágynak..) akkor valami csak nem olyan csudijó.
Ha meg kell hekkelni az automatizmusokat, ha bele kell nyúlni és pozitív diszkriminációra van szükség, akkor régen rossz..
Az meg szánalmas, (mondhatnám úgy, hogy magát értelmiséginek deklaráló emberhez méltatlan) ha a kivándorlás okaként az Orbáni gazdaságpolitikát jelölöd meg. Ha valaki egy egészen komplex problémakört ennyire redukál, az félre akar másokat vezetni.. vagy hülye a közgazdasághoz és a politikához..
Ugyanígy vicces, ahogyan egy relatíve helyzeti előnyben lévő réteg/csoport egzisztenciális helyzetét igyekszel nyugaton általánosként ábrázolni.. miközben a szélsőséges jövedelmi különbségek nagyságrenddel nagyobbak arrafelé..
És emelem kalapom Dánia vitathatatlan sikereit látva.. de azé' köztünk szólva ciki, hogy évente 8%-al nő a hajléktalanság..és a hajléktalanok között felülreprezentált a 18-24 éves korosztály.. :)
Persze lehet, ők valami új, szabad generáció..
FlybyWire 2019.10.02. 08:27:34
Mivel továbbra is 470 ezer az átlag nm, ezért a találatod ellentételezésere nyilván vannak fent 65-70 milliósok is ugyanígy.
Nem velem vitázol, hanem a matematikával :)
Egyébként már kivülről is eléggé rom ez a ház, megnézném belül...
Womb Rаider 2019.10.02. 09:33:21
Ugyesen lavírozol, mert mindig kiragadsz egy olyan réteget, aminek a nagy átlagnál némileg jobbak a kilátásai és igyekszel azt úgy tálalni, hogy az a minimum...ÉS mindenki hazudik, aki nem osztja a véleményed, mert te mindenütt ott vagy és mindent figyelsz. És nyilván a kolbászkerítésű franciáknál is csak azért állt lángokban néhány város, mert ősi népszokások keretében pogány ünnepeket élesztettek újra.
És az is ügyes húzás, amikor azt próbálod sulykolni, hogy itt én azt állítom, nálunk van a mennyország kapuja. Ezt sokszor eljátszottad már..kezdem unni.
Egyet továbbra sem értek.. ha neked annyira havaj-bugi ott a felső tízezer kifinomult közegében.. akkor mi a retkes bánatos jóistennek érzed szükségét a rendszeres észosztásnak? Élvezd az életed, ne fájdítsd szegény vakon tántorgó lápi magyarok szívét... nem is értem..hogy aki ennyire a felhők felett él, az mi a reteknek regel uidőről időre nicket itt a mocsárban??
Buchhalter 2019.10.02. 09:33:52
Nesze : www.penzcentrum.hu/hitel/durva-ekkora-a-kulonbseg-a-becsi-es-a-pesti-ingatlanarak-kozott.1076413.html
Benne van a cikkben,hogy Bécs külső kerületeiben a négyzetméterár átszámolva 500 ezer Ft,Akkor még mindig persze?! Legközelebb nézz utána és utána oszd az észt !Különben a 65 milás kecod ingatlan szakértők szerint 20-25 %-kal van túlárazva.Én nekik hiszek és nem neked.
Buchhalter 2019.10.02. 09:41:10
Persze lehet, ők valami új, szabad generáció..
erre van valami linked vagy csak magyar propaganda oldalakról vetted? Különben Dániában 4-5 ismerősöm él és köszönik szépen jól vannak.Pedig az egyik srác egy parasztgazdaságban dolgozik állatgondozóként ,de elégedett. Az emelkedő hajléktalanok valószínűleg a 3 világbeli bevándorlókból kerülnek ki.Egyenes következménye,hogy a dán kormány is megkúrtította a segélyeket a migránsoknak. Főleg hogy jó néhány se dolgozni ,se tanulni ,se integrálódni nem akar.
Womb Rаider 2019.10.02. 10:02:03
Egy nagy eu térképet fogsz látni, pirosra színezve és számok, meg csengők is lesznek rajta..
Komolyan amatőrnek gondolsz? Még egy érdekesség.. egy 'project' keretében nyomkövetőket raktak pár hajlékonyra.. hogy még jobban tudjanak rajtuk segíteni!
De, ha belegondolsz, még akkor is szar van a palacsintában, ha neked van igazad és import hómlesszekkel rontják a statisztikájukat.. Egy magára valamit is adó bezzegország hogyan engedheti meg, hogy BÁRKI is ilyen életmódra kényszerüljön? Már régen saját, négy hálószobás jacuzzis lakásban kellene héderelniük, nem olyan körülmények között, mint itt a 2,5. világban, vadkeleten a Keletinél..
Az meg végképp megdöbbentő, hogy egy európai értékekekt magáénak valló ország így bánjon a menekültekkel.. skandalum!
FlybyWire 2019.10.02. 10:04:24
Akárhogy feszítesz, sírsz, csapkodsz, a piac lövi be az árakat, ez mindig így volt, mindig így lesz.
Azért annyi, amennyi, mert ennyiért is megveszi valaki.
Ha nem lumpenproli lennél, hanem normális kereseted lenne, akkor meg tudnád fizetni. Meg lehet csinálni - ma már nem kell olyan hú de nagy csoda egy nettó 4-500 ezres fizuhoz, abból meg már kijön egy 150 körüli törlesztő, abból meg egy 30 millás lakás, 7-8 misi őnerővel.
Nem rinyálni kell, hanem tanulni, dolgozni, rámozdulni az elsőre akára ijesztő (állás) lehetőségekre, előbb-utóbb bejön valamelyik úgyis, ha nem sík hülye az ember.
De hát mindig lesznek olyan szerencsétlenek, mint te, aki mindig a fenti csecsről várja a lecsöpögő tejet.,
Állami bérlakás, mi?
Szar lehet neked.
FlybyWire 2019.10.02. 10:07:40
Ja és április elsején publikálták :D
Buchhalter 2019.10.02. 10:18:04
FlybyWire 2019.10.02. 10:24:23
De értem, diplomásként nyelvtudással aztán tényleg iszonyúan frusztráló lehet földimogyoróért dolgozni.
Növessz heréket, és jelentkezz valami normális helyre! Baromi jókat lehet most találni, nagyon erős a kereslet. Saját beosztottat is alig tudtam találni, annyira le van rabolva a piac.
FlybyWire 2019.10.02. 10:32:52
www.napi.hu/magyar_vallalatok/munka-munkaeropiac-allas-munkaero-kozvetites-autoipar.692236.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link