2013. május 13. 12:45 - Gazz

Egy érdekes madártani megfigyelés.

Tegnap találkozóm volt egy hangtechnikussal a Margit híd budai hídfőjénél, és egy érdekes jelenségre lettem figyelmes. Egy galamb szállt le az egyik körútra néző erkély korlátjára, amikor mint a villám egy varjú támadt rá. Mivel már régebben is megfigyeltem, hogy a varjak beköltöztek a városba, és rákérdeztem egy madarász barátomnál, felismertem, hogy ez egy dolmányos varjú volt.

Szóval a varjú megstukkolta a galambot a csőrével mint sündisznó a földiepret, belekapaszkodott a karmaival, majd nagy csapkodás közben a földre vitte, és ott agyalta. A lámpa zöldre váltott, megindultak az autók, és a varjú felrepült, de a galamb nem tudott elég magasra elrugaszkodni, és egy kocsi szélvédőjének ütődött. Utána még kétszer próbált a levegőbe emelkedni, de nem sikerült neki, végigment rajta egy autó, és a galamb odalett.

A galambok a középkor óta problémát jelentenek a városokban. Eddig mindenki a sólymokban és a vércsékben látta a megoldást ellenük. Vörös vércsét én magam is láttam, amikor Őrmezőn odaszállt az ablakpárkányunkra. Szerintem túl kicsi ahhoz, hogy elintézzen egy galambot, inkább a verebekre lehet veszélyes.

A piszkos munkát úgy néz ki, a varjak fogják elvégezni, amelyek már bármelyik évszakban megtalálhatók Budapest tetszőleges területén.

Címkék: város galamb varjú
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gazz.blog.hu/api/trackback/id/tr965297954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása