Tisztelt Fiala úr!
Megdöbbenve hallgattam a mai reggeli műsorát. Sosem gondoltam volna, hogy önnek sikerül lesüllyedni Bochkor Gábor színvonalára, de ez ma reggel sikerült.
A téma természetesen a Critical Mass volt, és ezzel kapcsolatban ön ezt a műsort sikeresen elvezette egy korrekt észrevétel objektív kitárgyalásától egy jól sikerült
biciklisellenes uszításba. Ön álszent volt, mert úgy csinált, mintha csak a Critical Mass-ról hazatérő szabálytalan biciklisek (az ön szavajárásával "csürhe") problémáját akarná megtárgyalni, közben a műsora pillanatok alatt átalakult egy a bicikliseket szapuló fórummá, amit eleinte gyengén de megpróbált moderálni, de a műsor végére ön is csatlakozott hozzá.
Mondván hogy a biciklisek megkülönböztetett figyelmet követelnek maguknak, miközben a közlekedési kultúrájuk semmivel sem jobb, mint az autósoké, sőt. S közben elsiklik azon alapvető, s az egész Critical Mass-t megalapozó tény felett, hogy az autósoknak van úttestük, a gyalogosoknak járdájuk, a bicikliseknek viszont nincs bicikliútjuk, ezért békés eszközökkel tesznek érte. S akkor azt még nem is említettem, hogy az autósok biciklisek ellen elkövetett durva szabálytalanságaira eszébe sem jutott kitérni, holott a képhez ez legalább annyira hozzátartozik.
Ön hangulatot keltett, és állást foglalt, úgy hogy meg sem próbálta a biciklisek szemszögéből értelmezni a Critical Masst. Bár lehet hogy volt ilyen szándéka, de egyáltalán nem tartotta kézben a saját műsorát, lelkesen csatlakozott a bicikliellenes betelefonálókhoz. Ezt eddig jobbára csak az ön által joggal kritizált műsorvezetők engedték meg maguknak bizonyos médiumokban, a továbbiakban ők elmondhatják, hogy "Üdv a klubban János!".
Alapvetően megfigyelhető, hogy műsoraiban ön egyre inkább csak az önnel egyetértőket engedi szóhoz jutni, minden érdemi vitát rövidre zár azzal, hogy leteszi a telefont. Ma ezen is túlment, elindított egy hangulatszálat, az arra érzékenyek ezt felvették, a végén pedig ön együtt csaholt a tömeggel.
Miközben tisztán és világosan kifejtette, hogy miről szól a Critical Mass, a következő mondataiban erről teljesen elfeledkezve kérdőjelezte meg, és próbálta félremagyarázni ennek a demonstrációnak a szerepét.
Engedje meg, hogy egy kicsit ugyanolyan fölényes legyek önnel szemben, mint ahogy ön szokott lenni a betelefonálókkal szemben egy-egy rossz napján.
Fiala úr, ön nem érti, de segítek. A Critical Mass nem önnek szól, nem a városnak, és nem az autósoknak. A Critical Mass a döntéshozó politikusoknak szól.
Tudja, a politikusok szavazatokat esznek, és mivel a tömeg sok szavazatot jelent, a tömegre odafigyelnek.. Azt nagy kínnal keservvel még ön is elismerte, hogy a budapesti biciklis infrstruktúra szánalmas. Nyilván ez önnek nem annyira fontos, de képzelje el, hogy a bicikliseknek igen, és szerencsére nagyon sok szimptizánsnak is.
A szimptizánsok közé nagyon sok olyan ember tartozik, aki nem aktív biciklis, a kerékpárja egész évben a tárolóban áll, de egy politikai (mert ez politika - hiszen az erőforrások elosztásának befolyásolásáról szól) és békés erődemonstráció kedvéért előveszi, és íly módon segít megképezni azt a kritikus tömeget, ami már képes befolyásolni a város vezetőinek gondolkodását. És igen, ebbe beletartoznak a lámpanélküliek is. És a villamossíneken közlekedők is. Tudja, demonstrációk idején előfordulnak ilyenek. Ez így működik. De ne keltse már a feszültséget egy önjelölt igazságosztó rádiós műsorvezető, hogy ezt a nem mindennapos jelenséget mindennaposnak tünteti fel! Egyenlőre a többség autóval közlekedik. Kétségkívül kellemes dolog együtt csaholni a többséggel, de nem különösebben bátor.
Emellett éreztem némi jelét annak, hogy ön sosem gondolkodott el azon, hogy a városi biciklizés miért is volna hasznosabb a társadalom szempontjából, mint az autózás. Hadd mutassak rá, egy biciklis minimum negyedannyi helyet foglal, mint egy autó, nem szennyezi a környezetet, nem okoz dugókat, tulajdonosának egészségére kedvező hatással van. Olcsó, az utazási idő jól számolható. Kétségkívül nem státuszszimbólum annyira, mint egy autó, és nem lehet benne úgy elterpeszkedni. De talán nem ennek kellene lennie a legfontosabb szempontoknak, amikor egy élhető világban akarunk élni.
A mélypont az volt, amikor felszólította a hallgatóit, hogy minden kivilágítatlan biciklist üssenek el. Ezúttal még ön is érzékelte, hogy túl messzire ment, és rögtön vissza is vonta, de úgy gondolom, hogy ezt ennyivel nem lehet elintézni. Tudom, mivel közölte a műsorban, hogy rosszkedvűen ébredt. Tudja, csak azt nem értem, hogy az az ember, aki elvárja az idős Vitray Tamástól, hogy már ne közvetítsen, nos az az ember miért nem tudja meghozni a saját döntését is arról hogy ha nincs olyan mentális állapotban, akkor nem megy mikrofon közelbe?
Hogy az ön egy másik mélypontján elhangzott mondatát alakítsam erre a helyzetre: Ha én az ön munkaadója volnék, vagy az én rádiómban szólna a műsora, akkor megkérném, hogy kopogtasson inkább a Sláger rádiónál, az én frekvenciámat ne szennyezze.
Úgyvélem a szakmai hozzáállás minimuma lenne, ha nyilvánosan elnézést kérne (nem a biciklisektől, hanem) a hallgatóitól.
Maradok egyre fogyó tisztelettel!
Vörös László
u.i. A mai napon ön nem érdemelte meg az Ön alkalmazását, ezért szerepelnek mondataimban az ön-ök.
Fialáról egy korábbi bejegyzés itt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kapufa 2008.10.24. 21:25:03
Nem is merem elgondolni!
Gazz 2008.10.27. 09:07:16
Amúgy nekem van világítás a bringámon.
Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2008.11.09. 21:21:52
melimeli 2008.11.10. 22:42:10