Szomorú nap ez a mai. Mostanra datálható ugyanis, hogy a VEKE nevű, a múltban kifejezetten hasznos és színvonalas civil szervezet végleg elhagyta a civil szférát, és beállt a CÖF jellegű fidesz propagandaintézmények sorába. Leszögezem, a pénzügyi háttérről nem tudok semmit, csak sejtésem van, hasonló sorsra jutott szervezetek nem szoktak anyagilag rosszul járni.
Ami viszont tény, a nyilatkozataikat immáron Rogánék írják. Míg korábban a Demszky éra idején komoly szimpátiát keltettek azzal, hogy kizárólag szakmai alapon, érvekkel alátámasztva adták elő kritikai észrevételeiket, a gerinctelenné válás evolúciójának következő állomása az volt, hogy Tarlós alatt láthatóan visszavettek a kritikából. A végállomáshoz pedig most értünk el, amikor szakmai érvek helyett csak a Habony-Rogán művektől megszokott színvonaltalan böfögésre futja.
Szomorú nap ez a mai. Budapest közösségi közlekedése végleges elveszejtésének napja. Egymásnak gyökeresen ellentmondó, szakmailag zavaros - van aki hazugot emleget - és a közösségi közlekedést súlyosan visszavető intézkedések bevezetését jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester. Mindezt persze úgy, hogy ezzel pont a közösségi közlekedést szeretnék erősíteni - legalábbis dumában
Amikor először hallottam a VEKE-ről, megkérdeztem a közlekedés-mérnök végzettségű főnökömet, hogy mennyire lehet őket komolyan venni? Azt válaszolta, hogy ismer közülük pár embert, és ezek a srácok tényleg megszállottjai a közlekedéstudománynak. Külön kiemelte, hogy az egykor szebb napokat látott Vitézy Dávid direkt korábban kelt mindennap, csak hogy villamossal járhasson be az egyetemre, ráadásul még csak nem is a legrövidebb útvonalon.
Oké, nyugtáztam magamban, ezek tényleg megszállottak. Innen kezdve elolvastam a nyilatkozataikat, és elégedetten szemléltem, hogy a Demszky "majd én jobban tudom" Gábor fémjelezte közlekedési politika önellentmondásaira milyen korrekten hívják fel a figyelmet.
Miután Tarlós lett a polgármester, azt gondoltam, hogy Vitézy kinevezésével a BKK élére végre elérkezett a szakmaiság ideje a fővárosi közlekedésben. És tényleg, az újonnan felálló BKK első intézkedései azt jelezték, hogy itt új korszak kezdődik. De aztán hamar működésbe léptek Tarlósnak a hetvenes években kialakult ösztönei, (akkoriban a szolgálati zsiguli még nyugodtan parkolhatott a Bazilika előtt), és az "erősebb kutya baszik" elv mentén Vitézynek mennie kellett.
Az első kételyek akkor kezdtek megfogalmazódni bennem, amikor a VEKE ezt csendben végignézte. Egy kis halk sopánkodásra futotta csak, gondosan vigyázva, hogy nehogy valaki észrevegye, mert nemistudommitörténikdebiztosannagyonrossz!
Aztán Vitézy a Közlekedési Múzeum élére pottyant, és ahelyett hogy tisztességes közgazdászként megmérette volna magát a versenyszférában, és tapasztalatot szerzett volna, ő eljátszogatott a kisvonatokkal, időnként összejárt sopánkodni a haverokkal a Tütü bárba, de érdemleges dologra nem futotta tőle semmi. Vitézy a VEKE-vel egyetemben itt kezdte elveszteni a gerincét. Zokszó nélkül hagyta, hogy megalázzák. Ez persze jó belépő a NER-be, ami Vitézy jelenlegi pozícióját nézve sikerült is. Mindezek ellenére az áldozatszerep jól állt neki, még én is sajnáltam. A szakmai hitelessége még megvolt, ezért történhetett meg az, hogy amikor Karácsony Gergely lett a főpolgármester, akkor kérte Vitézyt, hogy pályázza meg a BKK vezetését. Vagyis nemcsak én gondoltam hiteles embernek, hanem az ellenzék is. Ez olyasfajta humántőke, amivel rendkívül kevesen rendelkeznek ebben az országban.
Mégis ez volt az a fordulópont, amikor Vitézy Dávid a ezt a bizonyos hitelességét sutba dobta. Ha tényleg a fővárosi közlekedés érdekelte volna, nem habozott volna elvállalni a feladatot, ráadásul Karácsony és Vitézy közlekedésről kialakított felfogásában rengeteg átfedés volt. Vitézy azonban inkább a langymeleg NER akolt választotta, és beosztották az amúgy jóindulatú, de komolyan nem vehető, súlytalan Fürjes Balázs alá a fővárosi kormányhivatalba, ahol tovább lehetett játszadozni a kisvasúttal, semmilyen jelentősséggel nem bíró nyilatkozatokat tenni, és havonta figyelni az sms-t, hogy a busás fizu rendben megjön a számlára. Innét kezdve aztán amikor az volt kiadva, hogy köpje le magát a tükörben, és szólaljon fel olyan változások ellen, amiket korábban maga is szorgalmazott, Vitézy minden lelkiismeretfurdalás nélkül megtette.
Ez a történet azért különösen szomorú, mert végre itt volt egy ember, aki nagy ívben tojt a pártpolitikára, és lehetett volna MINDENKI közlekedési szakértője, mit ad Isten, döntési pozícióban levő technokratája, de a NER a morális gyengeségét kihasználva őt is ugyanúgy bedarálta, mint sok más többre hivatott szakembert. Ugyanide jutott az egykor szépreményű egyesülete is, akik mára a fenti idézett alapján - van aki fideszes propaganda szócsövet emleget - teljesen komolyanvehetetlen gittegyletté silányodtak.
Vitézy előtt most az a pálya, hogy ha egyszer valamikor majd fideszes polgármestere lesz Budapestnek, akkor ő is kap egy komolyan vehető közlekedési pozíciót. Vagy legalábbis be lesz ígérve, amíg a kampány tart, hogy a maradék - nem túl acélos - népszerűségét kihasználva kicsit növeljék az esélyeket. Aztán az egészből az marad, ami az egész eddigi pályafutására jellemző, hogy átnyúlnak a feje felett, és ha esetleg nem vág hozzá jó pofát, akkor lecserélik egy olyanra, aki még annyit se ellenkezik, mint ő. Bár őszintén szólva ha a pályaívét nézzük, erre valószínűleg nem igazán lesz szükség. Ezzel az illúzióval már leszámoltunk.
Ami meg a VEKE-t illeti, a NER megint túltolta. Ahogy szokta... (az alábbi képen Szentkirályi Alexandra éppen megszólítja a fiatalokat :-D).
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
horrorpornó bábszínház 2021.08.29. 14:02:04
Budapest éjszakai és nappali közlekedését is tönkretette, a tömegközlekedést és az autóst is, bár utóbbiban a Karácsony nevű segg jár az élen, bosszúból, mert az apja abba halt bele, hogy elütötte egy autó.
A VEKE meg egy ugyanolyan semmihez sem értő, mindenbe beleugató szervezet, mint a Levegő Munkacsoport, csak utóbbival ellentétben ők talán nem zsarolásból élnek.
horrorpornó bábszínház 2021.08.29. 14:29:49
birkamenet 2021.08.29. 14:47:14
Másrést Karigeri ha agyilag nem hozza össze minél hamarabb, hogy 100 pizza futár plusz szavazatért nem érdemes elveszíteni több 100 ezer autós szavazatát, akkor joggal lesz 2022-ben elpicsázva a kényszerkoalíciója. Mert az ostoba 99%-ot az ezermilliárdos lopásoknál meg az eljobbágyosodásnál sokkal jobban érdekli, hogy napi fél-1 órával többet veszít el a napból mint eddig, Karigeri rohadt biciklisávjai miatt.
Békássy Csaba 2021.08.29. 15:00:33
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.29. 15:15:58
Miért kellene semlegesnek lenni?
Most háború van, s oldalt kell választani.
Nancsibacsi 2021.08.29. 15:23:19
A VEKE nem tolt semmit túl. Vitézynek - és ezel együtt a VEKE-nek - az egyik legnagyobb győzelme az volt, hogy a nagykörúti villamosok menetidejét csökkentették azzal, hogy a lámpákat a villamosokra optimalizálták: ezt csinálják most vissza. Most jelenleg ott tartunk, hogy a nagykörúton bringás közlekedik legkevesebb - nekik jó -, mindenki mást meg szenved. Ezen borult ki a VEKE - nagyon helyesen.
nemecsekerno_007 2021.08.29. 16:27:21
Illetve a 40 rablót senki se választotta, csak jöttek.
Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2021.08.29. 16:29:58
Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2021.08.29. 16:30:59
nemecsekerno_007 2021.08.29. 16:34:43
Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2021.08.29. 17:16:16
Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2021.08.29. 17:17:32
index.hu/belfold/2021/08/03/politikai-tanacsadok-miniszteri-biztosok-fizetes/
В то время правительство Медьеши даже публиковало имена, должности, зарплаты, а в случае правительства Орбана иногда даже нелегко выяснить, сколько государственных денег тратится на консультантов.
birkamenet 2021.08.29. 17:27:41
A szomorú nap akkor volt neked kisfidernyák neRmecsek amikor nem-Tartós eftársat és a rablóbandáját leváltották.
A 40 rablóbandáját ráadásul meg senki se választotta meg, csak hozta őket a fidessből..
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2021.08.29. 17:38:25
Ha a sok dagadt seggű autóbuzi ennyire lázadozik ellene, akkor valamit biztosan jól csinál.
A Joda visszatér 2021.08.29. 17:41:58
DFK 2021.08.29. 18:00:49
DFK 2021.08.29. 18:02:10
nemecsekerno_007 2021.08.29. 18:16:51
Ja, hogy ott nincs munka és minden sarkon sztárbáksz?!?
Hát ilyen ez a Vízfej, minden út arra vezet.
Muhammad Balfas 2021.08.29. 18:21:14
Viszont egész biztosan jobban beszél angolul, mint a világvárost építő Karigery valaha is fog. :-)
Muhammad Balfas 2021.08.29. 18:22:49
Pl. Brendelre gondolsz?
"Másrést Karigeri ha agyilag nem hozza össze minél hamarabb, hogy 100 pizza futár plusz szavazatért nem érdemes elveszíteni több 100 ezer autós szavazatát, akkor joggal lesz 2022-ben elpicsázva."
ertelmetlensegi 2021.08.29. 18:34:52
Ahogy az átkosban mondták: érdemei elismerése mellett, más, fontosabb beosztásba helyezték.
A Veke lelkes vezetője miután leköszönt, szét is hullott az alkotmánya.
Tarlós úr sem viselte el Vitézyt, mindenhová villamost (még a metró helyére is, metró felett is). Metró nélküli főváros eszement ötlet. Metró 4 párhuzamosan agyament ötlet, de a jelenlegi vezetést sem zavarja. Metro 4 Újpalotáig azért nem épül meg a kéregben, az alagút építőcég zsarolta BKK-Budapestet. Most a Metró 3 felújításánál zsarol és a vonal átadást hátráltatja. Ez fogja megépítetlené tenni a Metró 5 építését.
Vitézy és Veke: bukás, bukás, bukás.
Oszt jó napot!
eßemfaßom meg áll 2021.08.29. 19:05:22
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2021.08.29. 19:07:43
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2021.08.29. 19:08:40
AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.08.29. 20:27:08
Te barom! Rajtad kívül az összes pizzafutár autóval hordja ki a pizzát.:)))
nemecsekerno_007 2021.08.30. 11:23:37
Minél több civilizációs vívmányt érsz el, annál nagyobb az ökológiai lábnyomod.
K**va kétszínű ha ehhez még tiszta levegőt is szeretnél. Pont az ilyen ,,cherry picking,, mentalitás vezetett a mostani környezetszennyezéshez.
DFK 2021.08.30. 15:17:52
nemecsekerno_007 2021.08.30. 16:24:38
horrorpornó bábszínház 2021.08.31. 18:43:02
Ja, a 40 perces menetidő lecsökkent 38 percre, végállomás és végállomás között.
Hatalmas eredmény.
@Le a spammerekkel:
Most pont a kerekes cigányok lázadoznak, mert az autósoknak kedvez egy kicsit, nem nekik.
@Muhammad Balfas:
Nem tudom, lehet.
De az csak a hozzád hasonló fideszes faszok téveszméje, hogy Karácsony nem beszél angolul, mert beszél, valahol alapfok és középfok között, hallottam már.
Kb. azon a szinten, ahogy a cigány gazdád, akinek derékig vagy a seggében, mert ő is pocsékul beszél angolul. Lehet, hogy semmivel sem jobban Karácsonynál.
Karácsonnyal nem ez a baj, hanem az, hogy teljesen alkalmatlan bárminek a vezetésére az áramon kívül. Budapestet konkrétan tönkrebassza. Én emiatt haragszom rá.
Meg amiatt, hogy még említés szintén sem igyekszik bevezetni az időalapú jegyet, amivel már 25 évvel el vagyunk maradva Európa nagyvárosaitól.
@Kreml propaganda osztály szófiai összekötő:
Erősen látható, hogy nem tudsz oroszul, a Google Translate meg magyar-orosz viszonylatban még erős hiányosságokkal küzd.
@DFK:
Ez sajnos így van.
Mindig szoktam én is mondogatni, hogy a tolerancia kétirányú, nemcsak elvárni kell, hanem adni is. Nem tudom már, kitől hallottam vagy hol olvastam, de nagyon igaz.
Etniez 2021.10.04. 21:14:54
Na, ők nem fognak szavazni a budapesti választáson. Nem kell aggódnia.
Ez a fidesz baja is, hiába ajvékoltak a szokásos nyári lezárások miatt, kutyát nem érdekelte.
A kutya ugat, a karaván halad.
Etniez 2021.10.04. 21:16:17
Etniez 2021.10.04. 21:17:16
Olyan ostobaságokat tudtok beszélni néha.. Néha? Mindig.
Etniez 2021.10.04. 21:17:47
Gazz 2021.10.05. 11:10:45